Na rynku samochodów elektrycznych próżno szukać – jak na razie – lepszych pojazdów niż Tesla, jeżeli pod uwagę weźmie się stosunek jakości do ceny. Przy uwzględnieniu dotacji z programu „Mój Elektryk” możemy zejść do pułapu nawet poniżej 180 tys. zł. Jak na ten segment jest to istny ewenement, jednak czy opłacalny?
Wynajem długoterminowy samochodów ma się coraz lepiej a popularnością cieszą się też pojazdy elektryczne. Nic dziwnego! Wynajem „elektryków” łączy w sobie szereg korzyści, takich jak wygoda, przewidywalne koszty, dbałość o środowisko i dostęp do najnowocześniejszych modeli aut. Pytanie, ile kosztuje taka przyjemność? Przyglądamy się bliżej przykładowym cenom wynajmu długoterminowego aut elektrycznych, aby sprawdzić, czy rzeczywiście są one tak atrakcyjne, jak się wydaje.
System zarządzania baterią (BMS), to jeden z kluczowych komponentów pojazdów elektrycznych, odpowiedzialny za monitorowanie, zarządzanie i ochronę akumulatorów. Skuteczność systemu BMS bezpośrednio wpływa na wydajność, bezpieczeństwo i żywotność baterii, co jest kluczowe dla zadowolenia użytkowników i sukcesu komercyjnego zeroemisyjnych samochodów. W niniejszym artykule dokonamy analizy różnych typów systemów BMS stosowanych przez producentów elektryczny samochodów (BEV), porównując ich technologie, przedstawimy także wyzwania stojące przed branżą.
Volkswagen ID.Buzz przeszedł aktualizację. „Lifting”, to w tym wypadku za duże słowo, ale zmiany wykraczają poza dodanie do gamy modelowej odmiany długiej i mocnego GTX-a. Sprawdziliśmy je w praktyce.