Walka na rzecz klimatu w Polsce nabiera tempa. Po decyzji Krakowa o wdrożeniu strefy czystego transportu, rozpoczęciu prac nad utworzeniem SCT przez Wrocław i Warszawę, temat ograniczaneń dla najstarszych i najbardziej trujących samochodów spalinowych jest na ustach mieszkańców Śląska. Gliwice ogłosiły podczas konferencji prasowej, że rozpoczynają badania potoku pojazdów, które wykażą, jaka sterefa czystego transportu powinna powstać na terenie miasta.
Koniec tarczy antyinflacyjnej sprawił, że od 1 stycznia 2023 r. koszty ładowania na stacjach krajowych i zagranicznych operatorów działających na terenie Polski wzrosły w związku ze zmianą VAT z 5% na 23%. W zależności od mocy stacji ładowania oraz wybranego planu i abonamentu, stawki za ładowanie mogą się wahać od 1,21 zł/kWh do 3,5 zł/kWh. Którzy ogólnodostępni operatorzy zmienili cenniki i jak kształtują się stawki za ładowanie? Czy są sposoby na obniżenie kosztów? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
W połowie grudnia 2022 r., po dwóch latach od zamówienia (11 grudnia 2020 r.), po kilku przygodach w kilku wydziałach komunikacji (m.in. konieczność wyprostowania danych dotyczących DMC), udało mi się odebrać mój wymarzony od wielu lat Model S w odmianie Plaid. Czy było warto?
W 2022 r. w Polsce zarejestrowano prawie trzykrotnie więcej samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) niż w 2020 r. i niemal sześciokrotnie więcej niż w roku 2019. W konsekwencji, w okresie ostatnich 12 miesięcy polska flota EV powiększyła się o ok. 2/3. W 2022 r. padł również rekord pod względem liczby nowo zainstalowanych stacji ładowania.
Powiedzenie, że nie kupuje się samochodów na literę F, nijak ma się do elektromobilności. Ford Mustang Mach-E bije rekordy popularności, Fiat 500e kradnie serca nie tylko mieszczuchom, a zeroemisyjne samochody francuskie szturmem wkraczają na rynek. Test Renault Megane E-Tech potwierdza, że francuzi powoli, lecz konsekwentnie, specjalizują się w zeroemisyjnych technologiach.