Grupa Renault, w skład której wchodzi m.in. Dacia, to jeden z gigantów europejskiego rynku. Jeśli spojrzymy na sytuację szerzej - czyli weźmiemy pod uwagę także sojusz z Nissanem i Mitsubishi - będziemy mieć do czynienia ze światową potęgą. Cofnijmy się do pierwszych dni francuskiej firmy i sprawdźmy, jakie były kluczowe momenty w jej historii. Również tej elektrycznej.
Elektryfikacja miejskich służb komunalnych, to coraz ważniejszy aspekt elektryfikacji przemysłu motoryzacyjnego. Samorządy i operatorzy usług publicznych zaczęli decydować się na inwestycje w elektryczne zamiatarki, śmieciarki czy pługi śnieżne. Wraz z rozwojem technologii rośnie liczba dostępnych modeli oraz ich funkcjonalności, a pionierami w tej dziedzinie są zarówno globalni liderzy, jak i mniejsze, wyspecjalizowane firmy. Przyjrzyjmy się, jak wygląda rynek tych pojazdów, kto z nich korzysta i co oferują producenci. Zapraszamy!
Francja, będąca jednym z liderów europejskiego rynku motoryzacyjnego, stoi u progu kolejnej rewolucji, tym razem w obszarze transportu. Prognozy wskazują na dynamiczny wzrost rynku pojazdów elektrycznych, który do 2029 roku osiągnie wartość 47,2 miliarda USD. Mimo to, aż 73% Francuzów nie wierzy w pełną elektryfikację, podkreślając znaczenie wsparcia finansowego i dostępnej infrastruktury.
W naszej magazynowej serii przedstawiającej elektromobilnych, czyli praktyków, oddajemy tym razem głos p. Michałowi, który „zjadł zęby” na Leafach. Jego przykład pokazuje, że przejście na napęd bezemisyjny, to proces złożony, a czasem trudny. Sumarycznie jednak opłacalny pod każdym względem. Nasz rozmówca, który działa w EV Klub Polska, to kolejna osoba, która deklaruje, że nie kupi już auta spalinowego. I to jest jasny sygnał dla teoretyków/malkontentów, mówiący o tym, że transformacji napędowej, która oczywiście nie jest pozbawiona minusów, nie da się po prostu nie zauważyć, czy też ominąć.