Dołącz do społeczności. Włącz korzyści
Fundacja EV Klub Polska wspiera użytkowników samochodów elektrycznych. Przez dwa lata działalności udało się jej zintegrować niemal 5 tysięcy elektromobilnych kierowców, zorganizować 3 zloty, blisko 100 spotkań #MonthlyMeetUp przy ładowarkach w całej Polsce i współorganizować duży event EV Experience. Klub zwolnił też kierowców EV z opłat za przejazd autostradami, uruchomił centrum pomocy, wydał kilka raportów i stanowisk, zrealizował także szereg badań i projektów edukacyjnych. Ostatnio, uruchomił aplikację mobilną, oferującą klubowiczom liczne korzyści. A to dopiero początek!
WYWIAD

Elektryczny carsharing w Polsce się nie sprawdza. Panek, największy operator carsharingowy w kraju, pomimo obiegowej opinii, że nie da się zarobić na wypożyczaniu elektryków, zdecydował się rozwijać zeroemisyjną flotę. Rozmawiamy z Leszkiem Leśniakiem, Dyrektorem Zarządzającym Panek CarSharing.

Relacja użytkownika

Podróż samochodem elektrycznym po Europie? Tak, to możliwe! Robert Wdowczyk z EV Klub Polska dzieli się z elekrtromobilni.pl wyjątkowymi doświadczeniami z wyprawy MINI Cooperem SE z Polski do Hiszpanii. Czy MINI Cooper SE, typowo miejski „wymiatacz”, okazał się dobrym kompanem na pokonanie ponad trzech tysięcy kilometrów? Sprawdźmy!

Elektromobilni Cafe PODCAST

PKO Leasing został wyróżniony przez BOŚ Bank nagrodą Lidera finansowania elektromobilności za wkład włożony w realizację celów programu „Mój elektryk”. Aż 70% z wypłaconych przez NFOŚiGW dotacji trafiło do klientów Grupy. Michał Markiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w PKO Leasing, w rozmowie z Maciejem Gisem, opowiada o wielu niuansach dopłat, zarówno tych wynikających dla leasingobiorców, jak i firmy. Warto posłuchać, bo poszerzenie wiedzy w tym zakresie ułatwi proces ubiegania się o dofinansowanie i pozwoli przyszłym użytkownikom EV cieszyć się szybciej z posiadania zeroemisyjnego pojazdu z dopłatą.

TEST

Są samochody, które można nazwać ikonami stylu. Mają je w swoim portfolio różne marki – od Alfy Romeo, przez Jaguara i Porsche, po Lotusa Lamborghini czy Ferrari. Nie brakuje jednak pojazdów, które powstały, by służyć jak największej liczbie kierowców, a styl nabyły z wiekiem. To najczęściej małe miejskie auta, które kradną serca przechodniom, np. Mini Cooper, Citroen 2CV, VW Garbus czy Fiat 500. I właśnie włoskiej legendzie, ale w elektrycznym wydaniu, poświęcony jest ten test.

OPINIA | Natalia Byjos | EV Girl

„To zależy”. Ile razy te dwa słowa były odpowiedzią na pytania kierowane do użytkowników samochodów elektrycznych? Każdy z nas na pewno je usłyszał lub odpowiedział w ten sposób podczas rozmowy o elektromobilności. A to wszystko dlatego, że nikt nie pyta o jedną rzecz. Czas i moc ładowania, zasięg, cena, poziom wyciszenia. Zaraz ktoś powie, że w samochodach BEV wszystko od czegoś zależy. Trochę tak jest, ponieważ istnieje dużo zmiennych i zależności, które mają wpływ na użytkowanie pojazdu zeroemisyjnego. Zaczyna się wtedy prawdziwa matematyka.