BEV - progres czy regres
Donald Trump będzie 47. prezydentem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Co to oznacza dla branży elektromobilności? Jakie decyzje podejmie człowiek, któremu zdarzało się mówić, że zwolennicy EV powinni „gnić w piekle”, ale jednocześnie jest popierany przez Elona Muska?
Okiem użytkownika BEV

Czy samochód elektryczny musi mieć 500 i więcej kilometrów zasięgu, 500 KM i architekturę 800 V ? Zdecydowanie nie! Jego parametry mają przede wszystkim zaspokajać potrzeby kierowcy.  W naszym odcinku przedstawiamy kolejnego użytkownika BEV, którzy zechciał podzielić się z nami doświadczeniami z eksploatacji swojego „bateryjnego rumaka”. Dziś, klubowicz EV Klub Polska Dominik Szychowski i jego, stosunkowo rzadko spotykany na naszych drogach i ulicach, ale z pewnością intrygujący model, czyli Smart ED. Zobaczmy.   

„Woły robocze” na bateriach

Elektromobilność rozwija się w zawrotnym tempie w wielu sektorach gospodarki, a budownictwo nie pozostaje w tyle. Pojazdy elektryczne już nie są tylko przyszłością miejskiego transportu czy logistyki, ale coraz częściej goszczą na placach budowy w formie zaawansowanych maszyn budowlanych. Rzucimy trochę światła na rozwój rynku elektrycznych maszyn budowlanych, pokażemy różnice w stosunku do tradycyjnych odpowiedników, a także przybliżymy najnowsze osiągnięcia czołowych producentów w tej dziedzinie. Zapraszamy.

Elektromobilna Europa

Chorwacja, ze swoimi malowniczymi wybrzeżami, bogatą historią i gościnnymi mieszkańcami, od lat przyciąga turystów z całego świata. Jednak dla posiadaczy samochodów elektrycznych podróż do tego bałkańskiego kraju może wiązać się z pewnymi wyzwaniami. Choć infrastruktura ładowania dynamicznie się rozwija, wciąż pozostaje sporo do nadrobienia.

Bateryjna technologia

Kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój branży samochodów elektrycznych jest postęp w dziedzinie technologii bateryjnej. W ciągu ostatnich kilkunastu lat ewoluowała ona dynamicznie, wpływając m.in. na szybkość ładowania czy zasięgi. Te ostatnie sprzed kilkunastu lat, nijak się mają do osiąganych przez elektryki dziś. A będzie tylko lepiej. Bariera 1000 km na jednym ładowaniu "pęknie" w perspektywie najbliższych lat. Mowa oczywiście o masowej produkcji, gdyż modele koncepcyjne pokonują na pełnej baterii bez problemów już teraz ponad 1200 km .