Czy samochód elektryczny musi mieć 500 i więcej kilometrów zasięgu, 500 KM i architekturę 800 V ? Zdecydowanie nie! Jego parametry mają przede wszystkim zaspokajać potrzeby kierowcy. W naszym odcinku przedstawiamy kolejnego użytkownika BEV, którzy zechciał podzielić się z nami doświadczeniami z eksploatacji swojego „bateryjnego rumaka”. Dziś, klubowicz EV Klub Polska Dominik Szychowski i jego, stosunkowo rzadko spotykany na naszych drogach i ulicach, ale z pewnością intrygujący model, czyli Smart ED. Zobaczmy.
Elektromobilność rozwija się w zawrotnym tempie w wielu sektorach gospodarki, a budownictwo nie pozostaje w tyle. Pojazdy elektryczne już nie są tylko przyszłością miejskiego transportu czy logistyki, ale coraz częściej goszczą na placach budowy w formie zaawansowanych maszyn budowlanych. Rzucimy trochę światła na rozwój rynku elektrycznych maszyn budowlanych, pokażemy różnice w stosunku do tradycyjnych odpowiedników, a także przybliżymy najnowsze osiągnięcia czołowych producentów w tej dziedzinie. Zapraszamy.
Chorwacja, ze swoimi malowniczymi wybrzeżami, bogatą historią i gościnnymi mieszkańcami, od lat przyciąga turystów z całego świata. Jednak dla posiadaczy samochodów elektrycznych podróż do tego bałkańskiego kraju może wiązać się z pewnymi wyzwaniami. Choć infrastruktura ładowania dynamicznie się rozwija, wciąż pozostaje sporo do nadrobienia.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój branży samochodów elektrycznych jest postęp w dziedzinie technologii bateryjnej. W ciągu ostatnich kilkunastu lat ewoluowała ona dynamicznie, wpływając m.in. na szybkość ładowania czy zasięgi. Te ostatnie sprzed kilkunastu lat, nijak się mają do osiąganych przez elektryki dziś. A będzie tylko lepiej. Bariera 1000 km na jednym ładowaniu "pęknie" w perspektywie najbliższych lat. Mowa oczywiście o masowej produkcji, gdyż modele koncepcyjne pokonują na pełnej baterii bez problemów już teraz ponad 1200 km .