W ostatnim wydaniu Magazynu przedstawiliśmy kilka najciekawszych debiutów samochodów elektrycznych, które miały miejsce w poprzednim roku. Dziś prezentujemy modele, które pojawią się na rynku w roku 2024. Oto lista wybranych pięciu samochodów elektrycznych, które w tym roku trafią do salonów i które naszym zdaniem są godne uwagi. Oprócz wielkich i drogich SUV-ów, nie zabraknie też propozycji za bardziej rozsądną cenę – w dodatku z polskiej fabryki. Zobaczmy na co mogą liczyć zwolennicy elektromobilności.
Są samochody i samochody. Tesla Model S, to jest właśnie samochód. Niewiele pewnie osób pamięta, że auto jest już na rynku prawie 12 lat. To w segmencie elektromobilności cała wieczność. To auto od zawsze wzbudzało duże emocje z powodu osiągów i zastosowanej technologii, nawet wśród osób, którym trudno było się pogodzić z transformacją napędową, która jest już faktem. Mało który model rozpropagował elektromobilność, tak jak zrobiła to właśnie S-ka. 1000 KM, niewiele ponad 2 sekundy do „setki” w najnowszej odsłonie Plaid – to musi działać na wyobraźnię. Prześledźmy historię tego niezwykłego modelu.
Transformacja napędowa powoduje, że coraz więcej kierowców decyduje się na zakup samochodu elektrycznego. W miarę wzrostu ich popularności, stacje ładowania stają się istotnym elementem codziennego użytkowania EV, czego przykładem są ogólnodostępne punkty ładowania. Oprócz nich do dyspozycji elektromobilnych są domowe ładowarki, które mają zastosowanie w garażach budynków wielorodzinnych oraz (a może przede wszystkim) na posesjach i garażach domów jednorodzinnych. Warto wiedzieć, co oferuje rynek w tym segmencie, a oferuje naprawdę sporo. My zwróciliśmy uwagę na zaledwie kilka urządzeń, które powinny spełnić oczekiwania oraz przypominamy o zasadach, którymi warto się kierować przed zakupem urządzenia. Oto nasz subiektywny (poparty opiniami fachowców i użytkowników) przegląd 10 wallbox-ów w cenie do 4000 zł, które sprawią, że ładowanie stanie się prostsze i wydajniejsze.
Import używanych samochodów o dmc do 3,5 tony, w 2023 roku osiągnął poziom 805 775 sztuk. Tylko w samym grudniu wynik w porównaniu rok do roku był wyższy o 11,8 proc. i był to najwyższy wskaźnik wzrostu za ubiegły rok. Uwzględniając fakt, że struktura rynku w Polsce charakteryzuje się niemal 2-krotnie większą liczbą rejestracją samochodów używanych niż nowych, konieczne są szybkie działania na rzecz zmiany tej sytuacji. Rozwiązaniem są subsydia do używanych elektryków.