Zaledwie wczoraj (30 listopada br.), miała miejsce oficjalna premiera marki MG Motor na rynek polski. Producent przedstawił ofertę trzech aut, które z początkiem grudnia tego roku trafią do sprzedaży w naszym kraju. Byliśmy obecni podczas wydarzenia. Zaskoczeń nie brakowało. Zobaczmy.
Coraz więcej flot firmowych przechodzi transformację źródła napędu i wybiera samochody w pełni elektryczne. To niemała rewolucja dla właścicieli firm, zarządców flot i samych użytkowników. Czy trwałość akumulatora zależy wyłącznie od kunsztu inżynierów i programistów z fabryk samochodów i zastosowanych technologii, czy może użytkownicy również mają wpływ na trwałość ogniw? Odpowiedź na to pytanie bynajmniej nie jest prosta.
Jaki realny zasięg zimą ma wodorowa Toyota Mirai? Gdzie możemy nią dziś pojechać? Czy tankowanie wodoru rzeczywiście trwa 5 minut? Ile H2 kosztuje w Polsce i Austrii? Jak wodorowiec wypada w porównaniu do elektryka i diesla? Bartłomiej Derski z wysokienapiecie.pl i Łukasz Lewandowski z EV Klub Polska sprawdzili to na liczącej 1400 km trasie z Warszawy do Wiednia i z powrotem.
Ze względu na wysokie ceny energii elektrycznej w taryfie C11 dla przedsiębiorstw, coraz więcej firm inwestuje w instalacje grzewcze z pompą ciepła połączone z instalacjami fotowoltaicznymi. Przedsiębiorstwa, które użytkują samochody na krótkich dystansach i posiadają własną instalację OZE, szukając oszczędności, coraz częściej zmieniają flotę samochodów użytkowych na elektryczną. Zapraszamy na przegląd aktualnej oferty rynkowej najważniejszych samochodów użytkowych zasilanych energią elektryczną, która już dziś wygląda imponująco, a będzie tylko lepiej, choćby ze względu na szybki postęp technologiczny.