Start w Miami
To będzie pierwszy model z serii pojazdów, którą Jaguar określa jako „nowy gatunek” luksusowych aut. Oficjalna premiera zaplanowana jest na 2 grudnia podczas Art Week Miami. Wtedy też marka pokaże trzy kolejne koncepcyjne samochody, co stanowi część tzw. „twardego resetu” Jaguara.
Od premium do luksusu
Przełomowy model Jaguara będzie symbolizował zmianę strategii marki – z pozycji producenta samochodów premium, aktualnie rywalizującego z Audi czy BMW, Jaguar zamierza wejść na rynek luksusowy, stając obok takich marek jak Bentley, Maserati czy Porsche. Nowy model ma także oferować lepszą technologię i wydajność, co będzie miało odzwierciedlenie również w cenie, która ma oscylować w granicach od 130 000 do 140 000 dolarów.
Rewolucja designu
Równie istotna jak technologia będzie rewolucja w stylizacji. Jak zapowiada Rawdon Glover, dyrektor zarządzający Jaguara JLR, pod względem proporcji to auto jest czymś zupełnie innym niż to, co robimy dzisiaj. – Aby to osiągnąć, podzieliłem zespół projektowy na trzy grupy, które w ciągu trzech miesięcy stworzyły 17 modeli w pełnej skali. Niektóre z nich były nam znane, a inne wyglądały jak coś z filmów science fiction. Styl, który wybraliśmy, jest pełen ekspresji. To będzie coś naprawdę innego na drodze. W grudniu pokażemy nasz nowy język stylistyczny – dodał.
Czas na nowy model
Prototyp ma zaskakująco długą maskę oraz wysoką linię okien, co daje autu imponującą prezencję na drodze. Chociaż posiada atrapę grilla, samochód będzie w pełni elektryczny – radiator jest więc jedynie elementem stylizacji. Z boku nad przednim kołem umieszczono port ładowania, co potwierdza elektryczny charakter pojazdu.
Jak na razie, angielska marka oferuje jeden model elektrycznego samochodu – I-PACE. Ten pierwszy całkowicie elektryczny SUV łączy charakterystyczny design z osiągami samochodu sportowego, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekund. Model zasilany jest baterią o pojemności 90 kWh, która napędza dwa silniki elektryczne, zapewniając napęd na cztery koła.
OW