Dwa elektryczne warianty
MINI Countryman Electric, stanowi jak podkreśla producent ważny krok w przechodzeniu marki MINI na pełną elektryczność do 2030 roku. Auto dostępne jest w dwóch w pełni elektrycznych wariantach: Countryman E (150 kW, 204 KM; zużycie energii elektrycznej 17,4 – 15,7 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km) oraz mocniejszy Countryman SE ALL4 z napędem na wszystkie koła (230 kW, 313 KM; zużycie energii elektrycznej 18,5 – 16,8 kWh/100 km; emisja CO2 0 g/km).
Konsekwentna modernizacja
Aby umożliwić produkcję do 350 000 egzemplarzy rocznie – o 100 000 więcej niż wcześniej – zakłady w Lipsku (blacharnia, lakiernia, montaż i logistyka) był od 2018 r. stale modernizowane, obszernie rozbudowywane i ulepszane. – Nasze samochody i komponenty cieszą się dużym popytem. W ostatnich latach BMW Group zainwestowała około 1,6 miliarda euro w zakłady w Lipsku, aby produkować dodatkowe modele i komponenty elektryczne, a teraz zwiększamy również liczbę montowanych pojazdów, co jest świetną wiadomością dla naszego zakładu – powiedziała Petra Peterhänsel, szefowa zakładu.
W 2024 r. produkcja MINI Countrymana wzrośnie do prawie 500 sztuk dziennie – oprócz montowanych tutaj około 800 szt. BMW.
Elektromobilna transformacja
Wraz z uruchomieniem produkcji MINI Countryman Electric w zakładach BMW Group w Lipsku odbywają się wszystkie trzy etapy procesu produkcji akumulatorów wysokonapięciowych Gen 5: powlekanie ogniw, produkcja modułów i montaż akumulatorów. Wszystkie trzy są obecnie rozszerzane: do pięciu linii powlekania ogniw, trzech linii do produkcji modułów i dwóch linii do montażu akumulatorów wysokonapięciowych.
– Jesteśmy w trakcie transformacji w kierunku elektromobilności. Począwszy od tego roku zakłady w Lipsku będą realizowały każdy etap naszego wewnętrznego procesu produkcji akumulatorów wysokonapięciowych. To nasz kolejny wielki krok naprzód – dodał Markus Fallbohmer, szef działu produkcji akumulatorów w BMW Group.
W Lipsku produkowane będą nie tylko akumulatory wysokonapięciowe do MINI Countryman Electric, ale także komponenty elektryczne do montowanych w tych zakładach BMW iX1, BMW iX2, BMW i4, BMW i5 i BMW iX.