Bateryjny potentat ogłosił średnio- i długoterminowe strategie korporacyjne, których celem jest ponad trzykrotne zwiększenie przychodów w ciągu pięciu lat do kwoty 22 bln KRW (16,6 mld EUR). Ma się tak stać poprzez m.in. rozszerzenie spółek joint venture z producentami OEM w Ameryce Północnej i skalowanie dostaw akumulatorów cylindrycznych. Firma chce być „numerem jeden” na rynku tych baterii poprzez masową produkcję modelu 4680.
Partnerstwo, jakość, produkcja
LG Energy Solution skoncentruje się na stabilizacji łańcucha wartości w oparciu o partnerstwa strategiczne, a także poprawie jakości i zdolności produkcyjnych.
– Naszym ostatecznym celem jest zapewnienie klientom najlepszego na świecie QCD (Quality, Cost, Delivery), stając się tym samym firmą numer jeden pod względem rentowności oraz obdarzaną zaufaniem przez naszych klientów. Będziemy nadal wspierać liderów technologicznych i wzmacniać konkurencyjność naszych produktów – powiedział Youngsoo Kwon, prezes LG Energy Solution.
Selektywne strategie
Producent planuje skupić się na północnoamerykańskim rynku, gdzie spodziewany jest najszybszy wzrost. W przypadku baterii typu pouch, firma zamierza rozszerzyć współpracę joint venture ze swoimi głównymi partnerami, natomiast w przypadku baterii cylindrycznych, zamierza dostarczać je nie tylko obecnym klientom strategicznym, ale także nowo powstałym firmom z branży EV, wzmacniając w ten sposób swoją przewagę na rynku.
Dodatkowo spółka wzmocni moce produkcyjne baterii cylindrycznych w Europie, aby sprostać rosnącemu popytowi, a także stworzy nową fabrykę w Azji, która dołączy do istniejących zakładów produkcyjnych w Korei Południowej i Chinach.
Zrównoważone portfolio
Obecne zakłady produkcyjne są zlokalizowane w Azji (59% mocy produkcyjnej LG Energy Solution), Europie (34% mocy produkcyjnej LG Energy Solution) i Ameryce Północnej (7% mocy produkcyjnej LG Energy Solution). Zwiększenie zdolności produkcyjnych umożliwi stworzenie zrównoważonego globalnego portfolio: Ameryka Północna (do 45%), Azja (do 35%) i Europa (do 20%).
LG Energy Solution planuje wzmocnić portfolio baterii typu pouch i cylindrycznych oraz kontynuować badania w zakresie technologii baterii nowej generacji.
W przypadku baterii pouch premium, producent utrzyma swoją konkurencyjność poprzez zastosowanie monokrystalicznej katody NCMA oraz anody krzemowej. W segmencie popularnych baterii typu pouch, wykorzysta ulepszone i konkurencyjne cenowo technologie, takie jak LFP i wzbogaconą w mangan chemię.
Koreański producent chce być liderem na rynku baterii cylindrycznych poprzez zapewnienie możliwości masowej produkcji nowej baterii 4680. Ponadto, firma skupi się m.in. na rozwoju technologii nowej generacji, takich jak baterie półprzewodnikowe oparte na polimerach i na siarczkach.
Źródło: na podstawie LG Energy Solution