Od stycznia do grudnia 2021 roku Lexus dostarczył klientom w globalnej skali 760 012 samochodów, czyli o 6% więcej niż w roku ubiegłym. O 10% wzrosła sprzedaż zelektryfikowanych modeli. W roku ubiegłym marka dostarczyła klientom 260 tys. samochodów z ekologicznymi napędami, co jest wzrostem aż o 10 proc. Popyt napędzały hybrydowe odmiany modeli ES, RX oraz UX. Do 2030 roku Lexus planuje wprowadzić pełną gamę aut elektrycznych (BEV) we wszystkich segmentach oraz chce osiągnąć sprzedaż „elektryków” na poziomie miliona egzemplarzy.
RX sprzedażowym hitem
W 2021 roku sprzedano 260 tys. samochodów z ekologicznymi napędami, co jest wzrostem o 10 proc. Sprzedaż napędzały hybrydowe odmiany modeli ES, RX oraz UX. Model RX był najchętniej wybieranym Lexusem na świecie (221 tys. sprzedanych egzemplarzy, wzrost o 9%). 189 tys. klientów zdecydowało się na model ES (wzrost o 3%), a model NX znalazł 145 tys. nabywców (spadek o 1%).
Ameryka Północna największym rynkiem
Lexus najlepsze wyniki sprzedaży osiągnął w Ameryce Północnej, gdzie do klientów trafiły 332 tys. samochodów. To wynik aż o 12% lepszy niż w poprzednim roku. 227 tys. aut marka sprzedała w Chinach (wzrost o 1%), a 72 tys. egzemplarzy Lexusów kupili Europejczycy (wzrost o 2%). To zdaniem producenta dowód na to, że globalna sprzedaż odbudowuje się po trudnym okresie pandemii.
Model RZ na wiosnę
W 2022 roku na rynku dostępny będzie nowy NX, pierwszy model z nowej generacji Lexusów. Wraz z wersją 450h+, czyli pierwszą hybrydą plug-in marki, Lexus będzie dalej napędzał elektryfikację sektora motoryzacyjnego, odpowiadając na oczekiwania klientów.
– W 2022 roku będziemy nadal udoskonalać wyjątkowy design Lexusa oraz jakość prowadzenia naszych aut, które oddziałują na zmysł estetyczny naszych klientów. Zgodnie z naszym motto, chcemy „być marką wybieraną przez ludzi, którzy znają się na rzeczy”. Przyspieszymy również rozwój pojazdów elektrycznych. Wiosną zaprezentujemy ekskluzywny model RZ, a następnie wprowadzimy serię nowych aut, które będą towarzyszyć stylowi życia różnych klientów – powiedział m.in. Koji Sato, prezydent Lexus International.
Milion BEV za osiem lat
Do 2030 roku Lexus planuje pełną gamę bateryjnych samochodów elektrycznych (BEV) we wszystkich segmentach oraz chce osiągnąć sprzedaż takich aut na poziomie miliona egzemplarzy. W Europie Zachodniej, Ameryce Północnej oraz w Chinach samochody elektryczne będą stanowiły 100% sprzedaży. Co więcej, Lexus chce do 2035 roku sprzedawać wyłącznie bateryjne samochody elektryczne.
Sprzedaż Lexusa w 2021 (wybrane regiony)
- Ameryka Północna: 332 tys. egzemplarzy (+12% /2020)
- Chiny: 227 tys. egzemplarzy (+1%/2020)
- Europa: 72 tys. egzemplarzy (+2%/2020)
- Japonia: 51 tys. egzemplarzy (+4%/2020)
- Bliski Wschód: 28 tys. egzemplarzy (+3%/2020)
- Azja Wschodnia: 30 tys. egzemplarzy (-5%/2020)
Źródło na podstawie Lexus, własne