Home Infrastruktura Operatorzy NOXO. Ładowanie podczas zakupów staje się standardem

Noxo Energy

Ładowanie podczas zakupów staje się standardem

Noxo Energy

Ładowanie podczas zakupów staje się standardem

Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Kolejna duża sieć handlowa w Polsce dołącza do trendu przysklepowych ładowarek dla samochodów elektrycznych. Noxo Energy, jeden z wiodących operatorów infrastruktury ładowania, nawiązał współpracę z siecią sklepów Komfort, aby już wkrótce uruchomić szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC) na parkingach wybranych placówek.

W pierwszej fazie projektu stacje powstaną w dwóch miastach – przy sklepach Komfort w Gliwicach oraz Rumii (ul. Grunwaldzka). W kolejnym etapie współpraca ma objąć dodatkowe lokalizacje, w tym Bydgoszcz (ul. Jagiellońska), Koszalin (ul. Połczyńska) i Warszawę (ul. Mineralna).

– Współpraca z siecią Komfort to dla nas kolejny ważny krok na drodze do rozwoju infrastruktury ładowania w Polsce. Dzięki niej możemy nie tylko zwiększać dostępność naszych stacji, ale także wspierać transformację energetyczną i popularyzację elektromobilności wśród kierowców” – tłumaczy w komunikacie prasowym Jakub Bańkowski, członek zarządu Noxo Energy.

Ładowanie prądem stałym

Nowe stacje umożliwią kierowcom szybkie ładowanie podczas codziennych zakupów, co znacząco poprawia komfort użytkowników aut elektrycznych. Noxo Energy, znana z charakterystycznego różowego nosorożca w logo, konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć, która obecnie liczy blisko 500 punktów, w tym 55 szybkich ładowarek DC. Firma ma także zabezpieczonych co najmniej 100 nowych lokalizacji, gdzie punkty powstaną po uzyskaniu niezbędnych przyłączy energetycznych.

Sieć Komfort to obecnie ponad 160 sklepów w całej Polsce, zarówno własnych, jak i franczyzowych. Współpraca z Noxo Energy wpisuje się w strategię rozwoju usług dodatkowych, które zwiększają atrakcyjność placówek dla klientów – czytamy w informacji prasowej.

Współpraca z dużymi markami

To nie pierwsza tego typu inicjatywa Noxo Energy. Firma współpracuje już m.in. z siecią marketów budowlanych OBI, Karuzela Holding (właścicielem centrów handlowych) oraz z międzynarodowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Hilton czy Radisson.

Inicjatywa Noxo Energy i Komfortu pokazuje, że ładowanie „elektryków” przestaje być niszową usługą, a staje się elementem codziennego życia – podobnie jak robienie zakupów. Dzięki takim rozwiązaniom kierowcy mogą efektywnie wykorzystywać czas, łącząc uzupełnianie energii w baterii trakcyjnej auta z załatwianiem spraw w sklepie. To kolejny krok w kierunku upowszechnienia zeroemisyjnego transportu w Polsce, tym bardziej, że konkurencja także podąża tą drogą.

Sieci handlowe mocno inwestują w ładowarki

Wczoraj, na portalu elektromobilni.pl, informowaliśmy o tym, że kolejne sieci handlowe w Polsce intensywnie rozbudowują przysklepową sieć ładowania samochodów elektrycznych. Kaufland, Biedronka, POLOmarket, Lidl i ALDI inwestują w stacje ładowania, oferując klientom wygodę podczas zakupów, a jednocześnie przyciągając nowych użytkowników EV.

Kaufland stawia na szybkie ładowanie

Kaufland już teraz dysponuje blisko 100 stacjami ładowania, oferującymi zarówno prąd stały (DC) o mocy do 50 kW, jak i prąd przemienny (AC) do 43 kW. Dzięki temu kierowcy mogą szybko naładować auto podczas codziennych wizyt w sklepie. „Elektromobilność to przyszłość. Rozwijając infrastrukturę, łączymy wygodę klienta z troską o środowisko” – podkreśla Michał Maciejczak, Dyrektor Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska, cytowany przez portal elektromobilni.pl.

POLOmarket dołącza do wyścigu

POLOmarket również postawił na elektromobilność – na początku marca uruchomił pierwsze stacje ładowania przy swoich sklepach, a do końca roku planuje montaż kolejnych. W październiku 2023 roku sieć podpisała porozumienie z ChargeEuropa, które zakłada instalację ładowarek w 1/3 wszystkich placówek (przyp. red.). „Celem projektu było zapewnienie klientom uniwersalnego i niezawodnego miejsca ładowania” – mówi Anita Tołysz, członek zarządu POLOmarketu, przywołana przez portal.

Biedronka z ambitnym planem

Popularna sieć idzie o krok dalej – we współpracy z Powerdot uruchomiła już ładowarki przy 56 sklepach, a do końca ubiegłego roku ich liczba miała wzrosnąć do 600. Każda stacja oferuje moc 120 kW, co pozwala na szybkie doładowanie baterii. Co ciekawe, Powerdot postawił na mniejsze miejscowości, gdzie infrastruktura ładowania jest jeszcze słabo rozwinięta.

ALDI i GreenWay razem dla elektromobilności

Od sierpnia 2024 roku na parkingach 22 sklepów ALDI działały publiczne ładowarki GreenWay o mocy 11 kW (AC). Docelowo mają zostać zastąpione szybszymi urządzeniami DC. W planach jest wyposażenie 284 placówek ALDI w punkty ładowania do końca 2024 roku. Co ważne, z infrastruktury mogą korzystać nie tylko klienci sieci.

Intermarché i Bricomarché też przyspieszają

W październiku ubiegłego roku Grupa Muszkieterów (właściciel sieci Intermarché i Bricomarché) ogłosiła współpracę z Elocity, aby rozwinąć własną sieć ładowania EV. To kolejny przykład, jak duże sieci handlowe dostrzegają potencjał elektromobilności.

Elektromobilność to już nie trend, lecz standard

Rozwój stacji ładowania przy supermarketach to nie tylko wygoda dla kierowców, ale też strategiczny ruch biznesowy. Sieci handlowe, inwestując w infrastrukturę EV, przyciągają nowych klientów i budują wizerunek firm proekologicznych. Jak widać, rynek ładowarek dynamicznie rośnie, a Polska coraz sprawniej nadąża za europejskimi standardami elektromobilności.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory