W Kopenhadze trwają targi eComExpo. To impreza reklamowana jako „najważniejsze miejsce spotkań w branży transportu bez paliw kopalnych”. Reprezentacja Ekoenergetyki będzie tam do 25 października. Firma wystawia w duńskiej stolicy swoje – całkiem pokaźne – stoisko. Co można na nim zobaczyć?
Po pierwsze – SAT 1500 MCS
Jak tłumaczy firma, „SAT 1500 MCS to przełom w elektrycznych samochodach ciężarowych, oferujący moc na poziomie megawatów, aby w pełni naładować pojazdy ciężarowe w zaledwie 35 minut, idealny na obowiązkową przerwę dla kierowcy. Jego kompaktowa konstrukcja pozwala na podwójne ładowanie, obsługując zarówno złącza MCS, jak i CCS, zapewniając jednocześnie moc wyjściową do 1440 kW” – podaje Ekoenergetyka.
Po drugie – Moduł Mocy SICedge
Firma informuje także o kolejnej premierze. „…..prezentujemy również nasz najnowocześniejszy moduł zasilania SICedge, oferujący sprawność na poziomie 97,5%. Technologia ta zapewnia ultraniezawodne, wysokowydajne dostarczanie energii, zaprojektowaną z myślą o najbardziej wymagających potrzebach w zakresie e-mobilności, przy jednoczesnym zabezpieczeniu operacji na przyszłość dzięki najnowocześniejszej technologii węglika krzemu” – komentują przedstawiciele marki.
Po trzecie – SAT 400
Firma nieco wcześniej zaprezentowała również kolejne rozwiązanie z dziedziny ładowania autobusów EV. „SAT 400, nasz najnowocześniejszy satelita dostępny w różnych konfiguracjach, bezproblemowo integruje się z inteligentną jednostką napędową Axon Side 360 DLBS, tworząc optymalną konfigurację ładowania dla autobusów elektrycznych. Ten zaawansowany system pozwala pojedynczemu modułowi zasilania obsługiwać do sześciu wyjść, co oznacza, że może zarządzać trzema satelitami dwuwyjściowymi lub sześcioma jednostkami jednowyjściowymi” – podaje Ekoenergetyka.
Firma wskazuje, że SAT 400 „zapewnia inteligentną dystrybucję energii w oparciu o stan naładowania akumulatora każdego autobusu”. Co to oznacza? Jeśli trzy autobusy o podobnym poziomie naładowania przyjadą razem, każdy z nich otrzyma do 120 kW. Jeśli jednak autobus przyjedzie z niższym stanem naładowania, automatycznie otrzyma wyższy przydział mocy, aby ładować się szybciej.
Po stronie dodatkowych zalet tego produktu można zapisać także kompaktowe wymiary (czyli sprzęt oszczędza miejsce w magazynie), możliwości konfiguracji i łatwe i wygodne ładowanie za sprawą systemu zarządzania (CMS) o zakresie 270 stopni. Można zauważyć także… elegancki wygląd. To także nie jest bez znaczenia w nowoczesnej zajezdni. „SAT 400 to nie tylko zwykły satelita; Jest to ulepszenie operacji autobusu elektrycznego, dzięki czemu jest to łatwiejsze, szybsze i bardziej wydajne” – podaje Ekoenergetyka.
MA