Home Pojazdy Osobowe Ford Krajowa ruszyła z seryjną produkcją trzech modeli elektrycznych

Ford

Krajowa ruszyła z seryjną produkcją trzech modeli elektrycznych

Ford

Krajowa ruszyła z seryjną produkcją trzech modeli elektrycznych

Ford w portfolio ma już dość pokaźną gamę elektryków
Fot. Ford
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Amerykański koncern rozwija swoją gamę samochodów elektrycznych. Z fabryki w Rumunii zaczęły wyjeżdżać trzy nowe modele – to Puma Gen-E, E-Tourneo Courier i E-Transit Courier. Z kim konkurują?

Krajowa w Rumunii – to właśnie tam, w fabryce Ford Otosan rozpoczęła się seryjna produkcja trzech elektrycznych, nowych modeli Forda. Jak podaje marka, „wydajne nowe modele sprawiają, że jazda elektryczna jest bardziej dostępna i przystępna dla klientów prywatnych i komercyjnych”. Czy rzeczywiście? Sprawdźmy, o jakich autach mówimy.

Fot. Ford

Po pierwsze: Ford Puma Gen-E

To elektryczna wersja najlepiej sprzedającego modelu marki z błękitnym owalem w logo. Taki samochód ma długość 4,21 m, co pozycjonuje go jako rywala np. BYD Dolphin, VW ID.3, Kii EV3 czy Hyundaia Kony.

Fot. Ford

Jeśli chodzi o parametry techniczne, tak pisaliśmy o tym aucie: „Zastosowano tu relatywnie mały akumulator (43 kWh), który jednak zapewnia całkiem duży zasięg (zależnie od wersji, według WLTP, to 376-364 km). Auto ładuje się od 10 do 80% w 23 minuty, oczywiście pod warunkiem znalezienia odpowiedniej ładowarki. To zasługa zastosowania w baterii ogniw o rzadkich elektrodach, pozwalających na długie utrzymywanie wysokiej mocy ładowania”. Moc Pumy Gen-E to 168 KM. Samochód osiąga 100 km/h w 8 s. Puma Gen-E kosztuje od 164 900 zł (minus dotacja).

Po drugie – E-Tourneo Courier

Ford E-Tourneo Courier to osobowy kombivan o długości nieco ponad 4,3 m. Rywalizuje np. z Renault Kangoo E-Tech, Peugeotem e-Rifterem (i z innymi autami z tego samego „rodu”, czyli elektrycznymi Berlingo czy Combo), a także z Mercedesem EQT.

Linie i detale Forda nawiązują nieco do SUV-ów. E-Tourneo ma 136 KM i baterię 43,5 kWh (zasięg do 288 km). Kosztuje od 153 873 zł (minus dotacja).

Po trzecie: E-Transit Courier

To samochód o tej samej sylwetce, co opisywane wyżej E-Tourneo, mówimy jednak o wariancie dostawczym. Jego ładowność to 700 kg, Ford zmieści też dwie europalety. Moc: także 136 KM, akumulator: 43 kWh.. Nie podano jeszcze cen takiego wariantu. Będzie rywalizować z dostawczymi wersjami opisanych wyżej aut.

Fot. Ford

Elektryczne portfolio się poszerza

Puma Gen-E i E-Tourneo Courier rozszerzają portfolio samochodów elektrycznych Forda w Europie, które obejmuje już SUV-y Explorer i Capri. Obywa są produkowane w Kolonii. W gamie jest również budowany w Stanach Zjednoczonych SUV Mustang Mach-E. W segmencie pojazdów użytkowych E-Transit Courier uzupełnia elektryczną gamę Ford Pro: to E-Transit, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom.

Ford odbył niesamowitą podróż w ciągu zaledwie kilku lat – od prezentacji Mustanga Mach-E jako naszego pierwszego modelu akumulatorowo-elektrycznego w Europie po szeroką gamę samochodów elektrycznych i pojazdów użytkowych – powiedział Jon Williams, dyrektor generalny Ford Blue i Model e Europe.

Trzy przyczółki Forda

Przypomnijmy – wszystkie trzy nowe modele powstają w zakładzie produkcyjnym Ford Otosan w Krajowej w Rumunii. Elektryczne układy napędowe pochodzą z fabryki Forda Halewood w Wielkiej Brytanii, a komponenty napędu są wytwarzane w Kolonii w Niemczech.

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory