Projekt Hell’s Kitchen firmy CTR w kalifornijskim hrabstwie Imperial polega na odzyskiwaniu litu z solanek geotermalnych przy użyciu energii odnawialnej i pary wodnej.
– Podstawą naszego wiodącego w branży dążenia do dekarbonizacji są niskoemisyjne systemy produkcyjne i zrównoważony łańcuch dostaw, które są wykorzystywane do budowy naszych pojazdów elektrycznych – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.
– Ta ważna inwestycja Stellantis w CTR stanowi niezwykle istotny kamień milowy dla naszej firmy i jeszcze bardziej wzmacnia nasze wysiłki na rzecz wspierania zrównoważonej produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Wraz z szybkim wzrostem popularności pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, odpowiedzialne pozyskiwanie i produkowanie materiałów przeznaczonych do produkcji akumulatorów nigdy nie było tak ważne. Poprzez lokalizację łańcucha dostaw akumulatorów możemy zminimalizować ryzyko związane z łańcuchem dostaw – dodał Rod Colwell, dyrektor generalny CTR, która ma rozpocząć dostawy wodorotlenku litu klasy akumulatorowej dla Stellantis w 2027 roku.
W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis ogłosił plany osiągnięcia do 2030 roku 100% udziału sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych (BEV) w Europie i 50% udziału sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (BEV) w Stanach Zjednoczonych. Aby osiągnąć te cele handlowe firma zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie.