Aktualizacja oferty
Model drugiej generacji był już oferowany. Teraz marka wykonała jednak pewną aktualizacje oferty. Najważniejszą zmianę można zauważyć w tabeli danych technicznych, dokładniej – w rubryce „moc”. Wcześniej gamę otwierała bowiem wersja o mocy 156 KM. Teraz została zastąpiona przez konfigurację rozwijającą o 20 KM mniej. Wersja 136 KM ma akumulator o pojemności 49 kWh. Jej zasięg w cyklu WLTP to 380 kilometrów.
Z kolei wersja wcześniej rozwijająca 218 KM obecnie osiąga 204 KM. To tyle, ile miała Kona pierwszej generacji w swojej mocniejszej odmianie. Akumulator ma tu pojemność 65 kWh. Zasięg – do 514 km. Ładowanie DC – z mocą do 100 kW.
Upust 41 000 zł
Hyundai oferuje obecnie na Konę upust w wysokości 41 000 złotych. Ceny z uwzględnieniem rabatu prezentują się następująco:
-Kona 136 KM w wersji Smart – od 143 900 zł
-Kona 204 KM w wersji Smart – od 160 900 zł
-Kona 204 KM Executive – od 174 900 zł
-Kona 204 KM Platinum – od 192 900 zł
Konkurencja
Na liście konkurentów Kony można znaleźć takie auta, jak Volvo EX30, Honda e:NY1 czy Fiat 600 i Jeep Avenger. Cena EX30 zaczyna się od 176 990 zł brutto, ale mówimy tu o modelu dwukrotnie mocniejszym od Kony. Z kolei Fiat 600e (156 KM, akumulator 54 kWh) jest wyceniony na 165 000 zł. Kona wyrasta więc na bardzo poważną propozycję – o ile Hyundai utrzyma rabaty.
MA