Seria usportowionych modeli Škody została poszerzona o drugi w pełni elektryczny samochód – Enyaq RS iV. SUV wyposażony został w napęd na cztery koła i dwa silniki elektryczne o mocy systemowej 220 kW, podobnie jak Enyaq Coupé RS iV. Sprawia to, że dwa modele z rodziny Enyaq iV w wersji RS są najmocniejszymi pojazdami w portfolio marki.
Obie wersje elektrycznego SUV-a oparte są na platformie MEB Grupy Volkswagen i zjeżdżają z linii produkcyjnej w głównej fabryce Škody w Mladej Boleslav. Jest to jedyny, poza fabrykami w Niemczech, zakład produkcyjny dla pojazdów opartych na platformie MEB w Europie. W najbliższych dniach z linii produkcyjnej zjedzie 100-tysięczny samochód z rodziny Enyaq iV. Liczba ta obejmuje zarówno SUV-a Enyaq iV, jak i serię Enyaq Coupé iV we wszystkich ich wariantach, takich jak sportowe wersje RS i Sportline.
Ponad 500 km w cyklu
Wygląd Škody Enyaq RS iV ze sportowym zawieszeniem w standardzie, dużymi 20- lub 21-calowymi kołami i charakterystycznymi funkcjami sprawia, że jest on łatwo rozpoznawalny jako model z gamy RS. Podobnie jest w wariancie Coupé, lokalnie bezemisyjny pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm. Akumulator o pojemności 82 kWh, wysoka wydajność energetyczna i współczynnik oporu powietrza cw 0,265 zapewniają modelowi maksymalny zasięg do 516 kilometrów w cyklu WLTP. Dzięki maksymalnej mocy ładowania 135 kW wysokonapięciowy akumulator modelu ENYAQ RS iV można naładować na stacjach szybkiego ładowania od 10% do 80% w czasie około 30 minut.
Jeden silnik elektryczny znajduje się na osi przedniej, a drugi na osi tylnej. Model korzysta z napędu na wszystkie koła, z mocą wyjściową 220 kW.
SUV ma 4653 mm długości, 1879 mm szerokości i 1605 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2768 mm. Bagażnik ma pojemność 585 litrów. Przestrzeń tę można powiększyć do 1710 litrów poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń.
Obniżona sylwetka
Dynamiczny wygląd modelu Enyaq RS iV podkreśla standardowe sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 15 milimetrów na przedniej i 10 milimetrów na tylnej osi. Zapewnia to aerodynamikę, przy współczynniku oporu cw 0,265. Pozytywny wpływ na nią mają również opływowe plastikowe wstawki aero na dużych kołach. Model jest standardowo wyposażona w czarne 20-calowe obręcze Taurus, a opcjonalnie w 21-calowe obręcze Vision w kolorze antracytowym.
Z mocą do 135 kW
Największy w gamie akumulator o pojemności 82 kWh dostarcza energię potrzebną do przejechania wspomnianych ponad 500 kilometrów w cyklu WLTP. Ładować go można w punktach szybkiego ładowania DC oraz na stacjach ładowania AC z mocą do 11 kW. Nowa funkcja „Plug & Charge” umożliwia rozpoczęcie procesu uzupełniania energii w odpowiednich punktach zapisanych w aplikacji Powerpass poprzez proste podłączenie kabla ładującego.
Dziewięć poduszek
Enyaq RS iV jest standardowo wyposażony w maksymalnie dziewięć poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i dwie poduszki chroniące głowę, które zakrywają również boczne szyby w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. W przypadku kolizji centralna poduszka powietrzna, umiejscowiona pomiędzy przednimi siedzeniami, zapobiega zderzeniu się pasażerów z przodu. Opcjonalnie dostępne są również dwie boczne poduszki na zewnętrznych tylnych siedzeniach.