Kobiety w Cupra Racing
Jeszcze przed powstaniem zawodów z cyklu Extreme E, kobiety miały swój wkład w historii motorsportu marki CUPRA. W wyścigach TCR w drużynie Cupra Racing w 2018 roku wzięły udział Alba Cano Ramirez oraz motocyklowa królowa Dakaru, Laia Sanz. Rok później pochodząca z Malagi Ramirez została pierwszą kobietą, która zdobyła tytuł mistrzyni TCR w zawodach Campeonato de España Resistencia na hiszpańskim torze wyścigowym Circuit de Barcelona-Catalunya. W historii wyścigów z serii 24H Touring Car Endurance Series (TCR) ścigała się różnymi modelami stworzonymi przez dział Cupra Racing. Były to m.in. Cupra Leon Competición TCR oraz Seat Leon TCR V2 DSG.
..i Extreme E
Claudia Hürtgen jest jedną z najpopularniejszych niemieckich zawodniczek w świecie motorsportu. Swoją karierę rozpoczęła na torach kartingowych, szybko jednak przeniosła się do niemieckiej Formuły 3. Obrażenia jakich doznała podczas wyścigu w Monako w 1993 roku uniemożliwiły jej samodzielne starty w zawodach. Po dwóch latach wróciła do rywalizacji, zdobywając mistrzostwo Austrii w wyścigach samochodów sportowych. W 2005 roku Hürtgen zdobyła mistrzostwo w zawodach VLN – została kolejną kobiecą mistrzynią po Sabine Schmitz w 1998 roku. Niemiecka kierowczyni z powodzeniem brała również udział w wyścigach 24-godzinnych – odniosła zwycięstwo w Dubaju, a w klasyfikacji generalnej Spa 24 Hours była na drugim miejscu. W 2021 roku uzupełniła drużynę ABT CUPRA XE, dołączając do Mattiasa Ekströma w wyścigach z cyklu Extreme E.
W tym samym sezonie, początkowo jako zawodniczka rezerwowa, a następnie jako pełnoprawna kierowczyni zespołu ABT CUPRA XE, swój debiut w zawodach zaliczyła utytułowana Jutta Kleinschmidt. Swoją przygodę z motorsportem rozpoczęła od motocyklów, by w 1994 roku przenieść się do kokpitu samochodu. Zarówno w kategoriach motocyklowych, jak i samochodowych może pochwalić się licznymi osiągnięciami. W świecie motorsportu i poza nim Niemka najbardziej kojarzona jest ze zwycięstwa w Rajdzie Paryż-Dakar w 2001 roku w parze z Andreasem Schulzem. To do tej pory jedyna kobieta, która wygrała ten prestiżowy wyścig w kategorii samochodów, wpisując się w ten sposób na zawsze do historii zawodów motorowych. Poza triumfem w 2001 roku udało jej się jeszcze dwukrotnie stanąć na podium – w 1999 (3. miejsce) i 2002 roku (2. miejsce). W 2013 roku otrzymała tytuł z rąk Międzynarodowej Federacji Motocyklowej FIM za zasługi dla sportów motocyklowych.
Podczas ostatniego sezonu zawodów Extreme E do drużyny CUPRY dołączyła 23-letnia Szwedka Klara Andersson. Miłość do motorsportu ma we krwi – jej starsza siostra Magda jest zwyciężczynią Mistrzostw Europy FIA w rallycrossie. Klara, podobnie jak Claudia Hürtgen swoją przygodę z motorsportem rozpoczynała od kartingu, a w 2018 roku postanowiła wziąć udział w zawodach rallycrossowych. Zajęła drugie miejsce podczas debiutanckiego występu w Mistrzostwach Szwecji w Rallycrossie w 2020 roku w kategorii juniorów. Rok później, w swoim pierwszym sezonie w klasie seniorskiej SM 2150 zdobyła główny tytuł, stając do rywalizacji z ponad 50 innymi zawodnikami. W wyścigach Extreme E w swoim debiutanckim występie podczas zawodów Copper X-Prix w Chile stanęła na trzecim miejscu podium, z doświadczonym i utytułowanym Nasserem Al-Attiyah u boku.
Jak pokazuje dotychczasowa historia, marka CUPRA na przestrzeni lat stawiała na udział kobiet w wymagającym wyjątkowych umiejętności i determinacji sporcie. Drużynę spod znaku CUPRY zasiliły utytułowane mistrzynie, jak Jutta Kleinschmidt i Claudia Hürtgen. Swoją szansę dostała również utalentowana młoda Klara Andersson. Dzięki niezwykłemu uporowi i pasji do motoryzacji i motorsportu, zawodniczkom udaje się przetrzeć szlaki dla przyszłych kierowczyń.