Inny komfort
Systemy klimatyzacji należą do standardowego wyposażenia nowoczesnych samochodów i zapewniają komfortową temperaturę w kabinie o każdej porze roku. Volkswagen poszedł o krok dalej i w modelu ID.7 wprowadzi system, który uruchomi ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Jest to możliwe dzięki elektronicznie sterowanym nawiewom, które zaczynają działać w momencie, gdy kierowca będzie zbliżać się do samochodu. Nowy, inteligentny i zautomatyzowany system klimatyzacji reaguje na polecenia głosowe i bierze pod uwagę takie parametry jak np. położenie słońca czy indywidualne upodobania użytkownika. W efekcie ID.7 przenosi komfort podróżowania na inny poziom i wyznacza standardy w swojej klasie.
Volkswagen zaprezentował zakamuflowany model podczas targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. – Dzięki ID.7 podkreślamy nasz cel, jakim jest oferowanie inteligentnych technologii i zorientowanych na klienta innowacji w klasie wyższej średniej – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.
– Wraz z nowym ID.7 rozszerzamy naszą ofertę modeli elektrycznych na wyższe segmenty. Nowa limuzyna będzie oferować najnowocześniejszą technologię i najwyższą jakość. ID.7 to jeden z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które planujemy wprowadzić na rynek do 2026 roku. Naszym celem jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w każdym segmencie – mówił na początku stycznia Thomas Schäfer, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Samoczynna aktywacja
ID.7 może samoczynnie aktywować klimatyzację jeszcze zanim pasażerowie wsiądą do pojazdu. Wnętrze, zależnie od temperatury na zewnątrz, może być chłodzone lub ogrzewane. Gdy system wykryje otwarcie drzwi, gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco inteligentne nawiewy zaczną szybko rozprowadzać powietrze przy pomocy ruchów poziomych, a w czasie jazdy strumień powietrza może być skierowany prosto na ciało lub wykorzystany do pośredniej wentylacji przestrzeni wewnętrznej, w zależności od preferencji. ID.7 to pierwszy model Volkswagena z tak rozbudowanym systemem sterowania klimatyzacją.
Nacisk na łatwość obsługi
Funkcja klimatyzacji jest zawsze widoczna na dużym, 15-calowym wyświetlaczu systemu inforozrywki w ID.7, niezależnie od wybranego trybu. Można ją aktywować przez proste dotknięcie palcem. Za pomocą przejrzystego menu kontekstowego klimatyzacji można cyfrowo sterować wszystkimi inteligentnymi nawiewami. Siłę i kierunek ruchu powietrza można regulować intuicyjnie i zapisywać indywidualne ustawienia. Temperaturę można regulować za pomocą podświetlanych touch sliderów.
„Mam zimne ręce”
System klimatyzacji można aktywować i sterować nim za pomocą poleceń głosowych. Przykładowo – jeśli kierowca powie: „Cześć Volkswagen, mam zimne ręce” – zostanie aktywowany scenariusz, w którym włączone jest ogrzewanie kierownicy. Dodatkowo przez około 5 minut na dłonie kierowcy zostaną skierowane strumienie ciepłego powietrza.
Osobiste preferencje
Indywidualne preferencje użytkownika zapisywane są w pamięci systemu inforozrywki w ID.7. Poza różnymi innymi ustawieniami są tu zapamiętane parametry automatycznej klimatyzacji. Jest to szczególnie praktyczne w sytuacji, jeśli pojazd będzie użytkowany przez kilku kierowców.
Gdzie jest słońce?
Po włączeniu automatycznej klimatyzacji inteligentny system reaguje na wiele zmiennych. Na przykład czujnik w rejonie przedniej szyby rozpoznaje kąt padania promieni słonecznych. Jeśli słońce świeci szczególnie mocno na jedną stronę pojazdu, ID.7 dostosowuje klimatyzację w jeszcze większym stopniu do nagrzanych przez nie stref: chłodne powietrze najpierw do tego obszaru wnętrza pojazdu, a w drugiej kolejności do pozostałych pasażerów.
Premiera niebawem
Po ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni jest oferowany wyłącznie w Chinach) oraz ID. Buzz, ID.7 będzie szóstym modelem w pełni elektrycznej rodziny ID. Po ID.4 będzie to drugi światowy samochód Volkswagena oparty na platformie MEB. Światowa premiera produkcyjnej wersji ID.7 zaplanowana jest na drugi kwartał 2023 roku. W tym roku model zadebiutuje na rynku chińskim i europejskim (ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden). W Ameryce Północnej auto pojawi się w roku 2024.