Home Pojazdy Osobowe KIA Kia ujawniła ceny elektrycznego SUV-a EV9

Rynek

Kia ujawniła ceny elektrycznego SUV-a EV9

Rynek

Kia ujawniła ceny elektrycznego SUV-a EV9

Topową wersję EV9 producent wycenił na 370 tys. zł
Fot. Kia
Przeczytasz w 4 min
Przeczytasz w 4 min

Koreański producent opublikował polskie ceny EV9 – flagowego, elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, pozycjonowanego cenowo znacznie poniżej oferty konkurencji. Ceny zaczynają się od 323.900 zł za wersję z silnikiem o mocy 203 KM i z napędem na tylne koła, a kończą na 368.900 zł za odmianę z dwoma silnikami o mocy 384 KM i z napędem na cztery koła. Auto można już zamawiać. W tym roku w naszym kraju Kia planuje sprzedać 200 egzemplarzy modelu, a w przyszłym 1000. Zasięg, zużycie energii? Producent nie podał. Trwa homologacja.

Pakiet Premium na zachętę

Osoby, które zamówią EV9 otrzymają Pakiet Premium, który zawiera 3-fazową ładowarkę mobilną, umożliwiającą ładowanie z mocą do 10,5 kW, 3-fazowy kabel do ładowania (Typ 2), abonament Kia Charge Plus na 3 lata, pakiet Ionity Power na 3 lata i pakiet serwisowy na 4 lata lub 60.000 km, który obejmuje 2 przeglądy.

Koreański producent w tym roku w Polsce planuje sprzedać 200 egzemplarzy SUV-a, a w przyszłym – już 1000. Auto posadowione jest na płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP) i oferuje m.in. jazdę autonomiczną na trzecim poziomie. Za EV9 w 203-konnej wersji Earth trzeba zapłacić 323.900 zł. Topowa wersja GT-Line z silnikami o łącznej mocy 384 KM i z napędem na cztery koła kosztuje 368.900 zł. Obydwie odmiany są oferowane z akumulatorem, który maksymalnie może zmagazynować 99,8 kWh energii.

Do seryjnego wyposażenia wersji Earth należą, między innymi, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, system V2D, panoramiczny potrójny wyświetlacz, cyfrowy kluczyk Digital Key, czytnik linii papilarnych, wentylowane fotele z przodu i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy, systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy – HDA2, FCA2, LFA2, BCA, ICC, SCC-ML, cyfrowe lusterko wsteczne oraz pompa ciepła i system przygotowania akumulatora do szybkiego ładowania.

W wersji GT-Line do standardu należą, między innymi, 21-calowe aluminiowe obręcze kół, inteligentne adaptacyjne światła LED w stylistyce „Vertical Cubes”, funkcja masażu w fotelu kierowcy, head up display o przekątnej 12 cali, systemy PCA, BVM, RSPA2, SVM, zestaw audio Meridian z 14 głośnikami, zamszowa podsufitka, przednie fotele z wysuwanym podnóżkiem oraz pamięć ustawienia fotela kierowcy, lusterek bocznych i kierownicy.

Z ciekawostek można wymienić, że EV9 jest wyposażone w funkcję ładowania dwukierunkowego, co oznacza, że kierowcy mogą nie tylko ładować akumulator auta za pomocą wallboxa lub publicznego punktu ładowania, ale mogą także wykorzystywać energię zgromadzoną w akumulatorze do zasilania urządzeń elektrycznych, a w przyszłości – nawet domowej sieci energetycznej. EV9 to również pierwszy model marki Kia, który można aktualizować za pośrednictwem sklepu Kia Store. Umożliwia on klientom zakup dodatkowych funkcjonalności w samochodzie.

Dwa rodzaje układu napędowego

Kia EV9 jest dostępna z napędem na tylne (RWD) lub na cztery koła (AWD). Obie wersje układu napędowego są zasilane akumulatorem, który może zmagazynować 99,8 kWh energii. Wykorzystuje on technologię już czwartej generacji akumulatorów, stosowanych w modelach marki Kia. Wersja z napędem na tylne koła ma silnik o mocy 150 kW (203 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Maksymalna prędkość EV9 wynosi 185 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 9,4 sekundy. Model waży maksymalnie niecałe, 2,7 tony.

Wersja z napędem na cztery koła jest napędzana dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 141 kW każdy (łącznie – 384 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm z przodu i 350 Nm z tyłu (łącznie – 600 Nm) w wersji Earth oraz po 350 Nm z przodu i z tyłu w wersji GT-Line – łącznie 700 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 200 km/h (AWD), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,0 sekund (Earth). Wersja GT-Line AWD przyspiesza do „setki” w 5,3 sekundy. Kia EV9 jest zdolna do ultraszybkiego ładowania prądem o mocy do 240 kW i o napięciu 800 V.

Ładowanie dwukierunkowe

Akumulator Kia EV9 jest wyposażony we wspomnianą funkcję ładowania dwukierunkowego, co umożliwia korzystanie z zaawansowanych technologii przyszłości, takich jak Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home (V2B/V2H) oraz Vehicle-to-Grid (V2G). Ładowanie V2L, po raz pierwszy wprowadzone w Kia EV6 i jako standard dostępne w EV9, umożliwia zasilanie urządzeń za pomocą akumulatora EV9 poprzez podłączenie kabla do portu ładowania EV. V2B i V2H oznaczają ładowanie dwukierunkowe, czyli m.in. zdolność do zasilania budynku lub domu. Ładowanie V2G oznacza, że samochód może przesyłać energię do sieci, przechowując w akumulatorze tanią energię elektryczną z ładowania poza godzinami szczytu i przesyłając ją do sieci w okresach szczytowego zapotrzebowania. Funkcje V2B, V2H i V2G będą stopniowo wdrażane w Europie.

Kia EV9 – dane techniczne

Akumulator i silnik elektryczny

Rodzaj silnika                                   synchroniczny z magnesem stałym (z przodu i z tyłu)

Rodzaj akumulatora                         litowo-jonowy (Li-Ion)
Ilość zmagazynowanej energii       99,8 kWh

Wersja z napędem na tylne koła (RWD)

Maksymalna moc (silnik z tyłu)      150 kW (203 KM) w przedziale 4200 – 8200 obr/min

Maks. moment obr. (silnik z tyłu)   350 Nm

Wersja z napędem na cztery koła (AWD)

Maks. moc (silnik z przodu)                       141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min

Maksymalna moc (silnik z tyłu)      141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min

Maksymalna moc (łącznie)             282,6 kW (384 KM)

Maks. mom. obr. (silnik z przodu) 250 Nm (standardowo) lub 350 Nm (z aktywną funkcją Boost)   

Maks. moment obr. (silnik z tyłu)   350 Nm

Maks. moment obrotowy (łącznie) 600 Nm (standardowo) lub 700 Nm (z aktywną funkcją Boost)

Zużycie energii (kWh/100km)          w trakcie homologacji

Emisja CO2 (g/km)                           0

Zasięg                                                 w trakcie homologacji

Przyspieszenie 0-100 km/h             9,4 s (RWD), 6,0 s (AWD Earth), 5,3 s (GT Line)

Prędkość maksymalna                    185/200 km/h (RWD/AWD)

Przekładnia:                                     1-stopniowa

Przeniesienie napędu

Na tylne koła (RWD)

Na cztery koła (AWD)

Zawieszenie

Z przodu: kolumny McPhersona

Z tyłu: wielowahaczowe (z pięcioma wahaczami)

Układ kierowniczy

Rodzaj                                               Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne (R-MDPS) 

Przełożenie (mm/obrót)                  56

Liczba obrotów kołem kierownicy 2,93

Średnica zawracania (m)                12,38

Koła i opony 

Wersja podstawowa            

19-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 255/60 R19

Wersja GT-Line

21-calowe czarne obręcze kół z lekkich stopów, opony Continental w rozmiarze 285/45 R21

Koło zapasowe                                Seryjny zestaw naprawczy

Hamulce

Z przodu                                           tarczowe o średnicy 360 mm i grubości 30 mm

Z tyłu                                                 tarczowe o średnicy 345 mm i grubości 20 mm

Wymiary (mm)

Nadwozie

Wersja podstawowa

Długość                                 5010               Szerokość                             1980 

Wysokość                             1755               Zwis przedni                           870

Wersja GT-Line

Długość                                 5015                Szerokość                             1980

Wysokość                             1780               Zwis przedni                           875

Rozstaw osi                          3100              

Zwis tylni                               1040             

Prześwit                                  177

Wnętrze

  1. rząd                                   2. rząd                        3. rząd             

Miejsce na głowę                 1046 (1005)*              1012 (985)*                1004 (1004)*

Miejsce na nogi                    1052                           1085                            756 – 783

Miejsce na ramiona              1564                           1525                            1398

* – z oknem dachowym

Pojemność bagażnika (litry)

Za trzecim rzędem foteli                 333

Za drugim rzędem foteli                  828

Za pierwszym rzędem foteli             2393

Bagażnik z przodu w wersji RWD  90 (40 kg)

Bagażnik z przodu w wersji AWD  52 (20 kg)

Masy (kg)

Masa własna (minimalna/maksymalna)    2501 –2664 kg

Dop. masa całkowita (min./maks.)             3070 –3240 kg

Maksymalna masa przyczepy (RWD)         950 kg

Maksymalna masa przyczepy (AWD)       2500 kg

Źródło: Kia
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory