Home Rynek Polska Jameel Motors wprowadzi do Polski GAC i Hyptec

Rynek EV

Jameel Motors wprowadzi do Polski GAC i Hyptec

Rynek EV

Jameel Motors wprowadzi do Polski GAC i Hyptec

GAC Aion Y Plus to przedstawiciel segmentu, który wyjątkowo rzadko występuje w elektromobilnym wydaniu. Mowa o minivanach
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Jameel Motors – spółka należąca do saudyjskiego inwestora, wprowadzi w III kwartale br. na polski rynek trzy modele samochodów marek GAC i Hyptec. Z kim zawalczą?

Dystrybutor z doświadczeniem

Jameel Motors – oto nazwa, o której w ostatnich dniach zrobiło się głośno. Mówimy bowiem o nowym, ambitnym graczu na polskim rynku. Nie jest to jednak marka (czyli nazwy nie zobaczymy na autach), a importer. Jameel Motors to międzynarodowy dystrybutor z 70-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Działa w Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Turcji, Maroku, Egipcie, Algierii, Japonii, Chinach, Australii i Monako. W różnych krajach ma w ofercie auta takich marek, jak Toyota, Lexus, BYD, GAC czy MG.

Firma właśnie podpisała umowę na wyłączną dystrybucję elektrycznych samochodów marki GAC w Polsce. Auta będą dostępne od trzeciego kwartału 2025 r. Poznaliśmy już oficjalną gamę tego producenta.

GAC w Polsce – oferta

Oferta Jameel Motors w Polsce będzie składać się z dwóch modeli marki GAC i z samochodu Hyptec HT, czyli submarki pozycjonowanej wyżej.

Model GAC Aion V, to SUV o długości 4,6 m. Zawalczy np. ze Skodą Enyaq, VW ID.4 czy Toyotą bZ4X. Ma silnik o mocy 224 KM i akumulator 75 kWh. Zasięg tego auta to ponad 520 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 180 kW. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s. W Niemczech ceny takiego auta zaczynają się od ok. 35 000 euro. Polskich cenników jeszcze nie znamy, ale gdyby udało się utrzymać kwotę na poziomie ok. 150 000 zł przed dopłatami, moglibyśmy mówić o groźnym, rynkowym graczu.

GAC Aion Y Plus to z kolei przedstawiciel segmentu, który wyjątkowo rzadko występuje w elektromobilnym wydaniu. Mowa o minivanach. Mierzy 4,5 m, a jego nadwozie zaprojektowano we włoskim biurze projektowym. Osiąga 201 KM, ma akumulator o pojemności 63 kWh i przejedzie na jednym ładowaniu 410 km. Maksymalna moc ładowania to aż 270 kW. Pojemność bagażnika: 405 litrów. Cena w Niemczech: równowartość 129 000 zł. Aion Y właściwie nie ma elektrycznych rywali – zagrozi zapewne SUV-om i kompaktom, np. VW ID.3.

Hyptec HT na szczycie gamy

Ten model będzie sprzedawany pod osobną marką Hyptec, ale w tych samych salonach i przez tego samego importera. To SUV o długości 4,935 m. Z wyglądu może kojarzyć się z Teslą Model Y (stylistyka jest dość zbliżona), ale pod względem wymiarów bliżej jej do Modelu X. Z dużą Tesla mogą również kojarzyć się drzwi otwierane do góry w stylu „skrzydła mewy”.

To 245 lub 340-konny samochód. Setka w 6,8 lub 5,8 s. Na rynku chińskim przewidziano cztery pakiety akumulatorów: 70 kWh (550 kilometrów zasięgu CLTC), 72,7 kWh (600 kilometrów zasięgu) i 80 kWh i 670 kilometrów zasięgu lub 93 kWh z 770 kilometrów CLTC. Nie wiadomo jeszcze, które odmiany trafią do Polski. Konkurenci? To zależy od ceny, można jednak zapewne wskazać np. Forda Mustanga Mach-E czy bazowe odmiany modeli premium, jak BMW iX.

Człowiek z branży

Szczegóły oferty poznamy bliżej daty debiutu aut w Polsce. Zespołem Jameel Motors w Polsce pokieruje Marcin Słomkowski, menedżer z 25-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Zasiada w Radzie Dealerów w Polsce. 

Naszym priorytetem jest dostarczenie polskim kierowcom bezpiecznych, innowacyjnych i atrakcyjnych cenowo samochodów elektrycznych oraz wsparcie Polski w transformacji ku zrównoważonej mobilności. Modele GAC wyróżniają nowoczesny design, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, wysokiej jakości materiały, najlepsze standardy bezpieczeństwa, luksusowe wykończenie oraz imponujący zasięg do 520 km na jednym ładowaniu. Jesteśmy pewni, że spełnią one oczekiwania naszych klientów – zachwala Słomkowski.

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory