Flotowa dekarbonizacja  

InPost zamówił 500 modeli PROACE MAX Electric od Toyoty

Wszystkie modele z rodziny PROACE objęto Gwarancją PRO na trzy lata lub do 1 000 000 km
Źródło zdjęcia: Toyota

InPost do końca II kw. 2026 roku odbierze 500 egzemplarzy modelu PROACE MAX Electric. To największe jak do tej pory pojedyncze zamówienie na auta elektryczne Toyota Professional. Firma kurierska dysponuje dziś imponująca flotą 1,3 tys. aut elektrycznych.

  • Do końca II kw. 2026 InPost odbierze 500 modeli PROACE MAX Electric od Toyoty
  • We flocie firmy kurierskiej jeździ dziś 1,3 tys. elektrycznych aut
  • Elektrycznego dostawczaka dla kurierów wyposażono w baterię o pojemności 110 kWh i silnik o mocy 270 KM
  • Skonfigurowane nadwozie L4H2 dysponuje 15 m3 objętości przestrzeni ładunkowej

InPost zamówił 500 modeli

Największa polska firma kurierska stale uzupełnia flotę o samochody elektryczne, co jest częścią strategii dekarbonizacji. 500 zamówionych Toyot PROACE MAX Electric dołączy do ponad 1300 już użytkowanych samochodów elektrycznych. W listopadzie br. w Gliwicach wydano kurierom InPost 32 samochody, do końca roku na drogi wyjedzie już 300 elektrycznych vanów Toyoty, a pozostałe 200 aut zostanie przekazanych do końca drugiego kwartału 2026 roku – czytamy w komunikacie japońskiego producenta.

Dobry klient

 – InPost użytkuje nie tylko nasze samochody dostawcze, ale także osobowe. Przez pięć lat zamówił ponad 700 hybryd, w tym modele Yaris, Corolla czy Camry. Nad zamówieniem 500 elektrycznych Toyot PROACE MAX Electric pracował cały sztab ludzi, by dopasować i skonfigurować samochód zgodnie z potrzebami klienta – powiedział Wojciech Pajor, Key Account Fleet Manager w Toyota Romanowski Kraków, który dostarcza auta InPost-owi.

Bez emisji

Toyoty PROACE MAX Electric będą przewozić przesyłki na terenie całej Polski. Samochody mają zasięg odpowiedni (do 420 km WLTP – przyp. red.) do realizacji dziennych tras kurierskich nie tylko w dużych aglomeracjach miejskich, ale również w mniejszych miejscowościach i na obszarach wiejskich. Akumulator litowo-jonowy zmniejsza potrzebę doładowywania w ciągu dnia pracy. Elektryczne Toyoty odegrają istotną rolę w centrach miast, gdzie szczególnie ważne dla komfortu mieszkańców jest ograniczanie emisji spalin i hałasu.

Konfiguracja pod zamówienie  

Zamówione przez InPost Toyoty PROACE MAX Electric mają silnik o mocy 270 KM, baterię o pojemności 110 kWh oraz ładowarkę pokładową o mocy 22 kW. Nadwozie L4H2 oznacza 15 m3 objętości przestrzeni ładunkowej. Podłogę zabezpieczono sklejką, a ściany boczne tworzywem. Ułatwieniem w codziennej pracy są tylne drzwi otwierane pod kątem 270 stopni.

Kabina kierowcy to mobilne biuro z automatyczną klimatyzacją, rozkładanym stolikiem z oparcia kanapy pasażerów czy schowkiem pod fotelem kierowcy. Przed kierowcą jest 7-calowy cyfrowy kokpit, a 10-calowy ekran centralny pozwala na obsługę systemu multimediów i nawigacji.

Samochód łączy się ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto, a obsługę ułatwia multifunkcyjna kierownica. Manewrowanie autem mierzącym 6363 mm ułatwia kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi i tylne czujniki parkowania.

Gwarancja do miliona kilometrów

Wszystkie modele z rodziny PROACE objęto Gwarancją PRO na trzy lata lub do 1 000 000 km, która obowiązuje również na samochody po konwersji, a Gwarancja Mobilności to dodatkowa ochrona, która pozwala użytkownikom uniknąć niespodziewanych przerw w pracy spowodowanych awarią pojazdu – podkreśla producent.

PROACE MAX Electric z podwoziem do zabudowy oraz pojedynczą kabiną Active kosztuje od 265 900 zł netto, a wariant z podwójną kabiną wyceniono od 273 200 zł netto. W przypadku PROACE MAX Electric ze skrzynią i pojedynczą kabiną ceny rozpoczynają się od 279 900 zł netto, a auto z podwójną kabiną kosztuje od 287 200 zł netto.

PM

REKLAMA