Home Infrastruktura Innowacyjna ładowarka ruszyła

Shell i Volkswagen w partnerstwie

Innowacyjna ładowarka ruszyła

Shell i Volkswagen w partnerstwie

Innowacyjna ładowarka ruszyła

Ładowarki Flexpole mogą być podłączone do sieci niskiego napięcia
Fot. Volkswagen
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Shell i Volkswagen rozbudowują infrastruktury ładowania dla samochodów elektrycznych. Na stacji paliw Shell w Getyndze uruchomiono właśnie pierwszą innowacyjną stację ładowania Elli Flexpole o mocy 150 kW. Stacja ładowania Elli, spółki należącej do Grupy Volkswagen posiada unikatowy system magazynowania energii w akumulatorach, co pozwala korzystać z niej po podłączeniu do sieci niskiego napięcia. Po fazie testów Shell i Volkswagen planują instalować stacje ładowania Flexpole w innych miejscach w Niemczech i Europie. Shell chce zainstalować na całym świecie do 2025 roku ponad 500 tys. punktów ładowania i 2,5 mln do 2030 roku.

Dzięki stacjom ładowania Elli Flexpole firmy Volkswagen możemy wnieść istotny wkład w rozbudowę infrastruktury ładowania. I to w miejscach, w których w innym przypadku trudno byłoby o szybkie ładowanie. Shell jest już jednym z największych dostawców infrastruktury ładowania w domu, w pracy, w miastach z wykorzystaniem latarni i na naszych stacjach paliw. Chcemy zrobić to, co do nas należy, aby umożliwić klientom przejście na pojazdy elektryczne, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 w sektorze transportu – powiedział Tobias Bahnsen, szef Shell E-Mobility na Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

Szybka rozbudowa infrastruktury ładowania jest warunkiem koniecznym do rozwoju elektromobilności. Mamy tu swój wkład w postaci takich innowacji jak stacje szybkiego ładowania Elli Flexpole. Stację można ustawić niemal wszędzie, a przy tym bardzo szybko. Cieszymy się, że znaleźliśmy w Shell silnego partnera, który podobnie jak my chce rozbudować sieć ładowania w Niemczech i całej Europie – dodał Simon Löffler, CCO w Elli.

Docelowo milion punktów ładowania

Rząd Niemiec postawił sobie za cel, aby do 2030 roku kierowcy samochodów elektrycznych mieli do dyspozycji co najmniej milion punktów ładowania. Jak podaje Federalna Agencja Sieci, w ubiegłym roku liczba punktów ładowania wzrosła o ok. 30 procent – o około 21 000 do łącznej liczby ponad 80 000. Z tego około 67 000 to standardowe punkty ładowania, a około 13 000 – o dużej mocy. Szybsza rozbudowa sieci szybkiego ładowania jest opóźniona ze względu na konieczność zastosowania specjalnych transformatorów, których czas dostawy jest obecnie wydłużony. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że około 900 niemieckich operatorów systemów dystrybucyjnych ma różne wymagania dotyczące transformatorów.

W sieci niskiego napięcia

Dzięki rozwiązaniu Elli Flexpole, jedna z największych przeszkód w rozbudowie może zostać pokonana. Ładowarki Flexpole mogą być podłączone do sieci niskiego napięcia dzięki zintegrowanemu systemowi akumulatorów magazynujących energię, bez konieczności stosowania specjalnego transformatora lub kosztownych prac budowlanych. W rezultacie czas instalacji jest znacznie krótszy. Jednocześnie stacje ładowania Flexpole umożliwiają uzyskanie mocy ładowania do 150 kW. To oznacza, że w zależności od pojazdu, w ciągu 10 minut można wydłużyć zasięg samochodu nawet o 160 kilometrów.

10 tys. punktów dużej mocy w Europie

Volkswagen chce osiągnąć pozycję wiodącego dostawcy inteligentnego ekosystemu ładowania i energii. Do 2025 roku powstanie globalna sieć obejmująca łącznie 45 000 punktów szybkiego ładowania o mocy do 350 kW. Do końca 2022 roku Grupa podłączyła już do sieci łącznie około 15 000 punktów szybkiego ładowania ze swoimi spółkami zależnymi IONITY, Ewiva oraz partnerami strategicznymi BP i Iberdrola w Europie, Electrify America w USA i CAMS w Chinach. Do końca 2023 roku w Europie ma być dostępnych około 10 000 punktów ładowania o dużej mocy, a na całym świecie nawet 25 000.

Źródło: Volkswagen
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory