Elektryczny odpowiednik ikony
– …..uważam nowego ID.3 GTX Performance za elektryczny odpowiednik naszej ikony sportowego auta kompaktowego – Golfa GTI Clubsport. Oczywiście, napęd elektryczny i turbodoładowany silnik benzynowy różnią się od siebie charakterystyką rozwijania mocy, ale z pewnością ID.3 GTX Performance i Golf GTI Clubsport mają tę samą fascynującą lekkość podczas przyspieszania – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój. Ceny Performance zaczynają się w Polsce od 235 690 zł.
Największa prędkość w rodzinie
ID.3 GTX Performance jest pierwszym modelem, w którym zastosowano udoskonalony układ napędowy Volkswagen Performance. Moc została zwiększona z 285 KM w ID.3 GTX do 326 KM w ID.3 GTX Performance. W obu przypadkach silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy 545 Nm – przewyższając pod tym względem najmocniejsze doładowane silniki spalinowe Volkswagena – podkreśla producent. W 326-konnej wersji ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h (najlepszy wynik w rodzinie ID).
Ładowanie z mocą do 185 kW
Auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 79 kWh, który na stacjach szybkiego ładowania DC można ładować mocą do 185 kW. Jest to możliwe dzięki innowacyjnemu systemowi ładowania i zarządzania termicznego z przygotowaniem wstępnym akumulatora. Czas ładowania od 10 do 80 procent wynosi ok. 26 minut. Zasięg Volkswagena ID.3 GTX Performance to wg WLTP 601 km.
Zawieszenie DCC
Adaptacyjne zawieszenie DCC zostało specjalnie dostrojone dla modeli ID.3 GTX, zastosowano w nim m.in. zmodyfikowane stabilizatory, dostosowane do osiągów samochodu. Standardowo auto jest wyposażone w przednią oś z kolumnami MacPherson i pięciowahaczową oś tylną. W modelach ID.3 GTX standardem jest progresywny układ kierowniczy. Samochód jest również wyposażony seryjnie w adaptacyjne zawieszenie DCC, a menedżer dynamiki jazdy wykorzystuje więcej sygnałów z czujników niż wcześniej. Umożliwia to systemowi jeszcze bardziej precyzyjną pracę amortyzatorów.
Head-up w opcji
Auto zostało wyposażone w najnowszej generacji oprogramowanie i system infotainment z 12,9-calowym wyświetlaczem, asystentem głosowym IDA połączonym z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT i ulepszoną, intuicyjną koncepcją obsługi.
W opcji dostępne są m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nowo zaprojektowana aplikacja wellness i system audio firmy Harman Kardon.
PM