Ponad pięć metrów długości. Oto wynik, który jeszcze niedawno był kojarzony z BMW serii 7. Luksusowa limuzyna nie jest już jednak od dawna jedynym autem w gamie monachijskiej marki, które przekracza „magiczną” granicę. Najnowsza seria 5 Touring mierzy 5,06 m. To o niemal 10 cm więcej niż w przypadku poprzednika. Pozostałe wymiary to 1,90 m (szerokość) i 1,52 m (wysokość), zaś rozstaw osi to niemal 3 metry. Każdy z tych parametrów w stosunku do wcześniejszej wersji zwiększono.
Taki sam bagażnik
W przypadku kombi wyjątkowo istotną kwestią jest także pojemność bagażnika. Wynosi 570 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1700 litrów. W elektrycznym i5 wynosi tyle samo, co w przypadku wersji spalinowych. BMW podkreśla, że nowy Touring ma szeroki otwór załadunkowy z niskim progiem. W standardzie – automatyczna tylna klapa i składanie kanapy z poziomu bagażnika. Schowki pod podłogą zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika i kabel do ładowania.
Dwie wersje do wyboru
Jak wygląda sprawa z mocą i zasięgami i5 Touring? Do wyboru będą obecnie dwie wersje. i5 eDrive 40 z jednym silnikiem i napędem na tył ma 340 KM i 430 Nm (z funkcją Sport Boost lub Launch Control). Osiąga 100 km/h w 6,1 s od startu i maksymalnie rozpędza się do 193 km/h.
Z kolei M60 xDrive ma dwa silniki i napęd na obie osie. Moc to 601 KM, a moment obrotowy – 820 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tu zaledwie 3,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Jedna akumulatorowa pojemność
Pojemność akumulatora jest w obydwu wersjach taka sama. To 81,2 kWh. Zasięg M60 wynosi od 445 do 506 km (WLTP) i od 483 do 560 km w przypadku wersji i5 eDrive40 Touring. Wyniki poprawiają: pompa ciepła używana do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego, a także adaptacyjna rekuperacja.
BMW i5 Touring można ładować prądem zmiennym ze standardową mocą do 11 kW i opcjonalnie z mocą do 22 kW. Ładowanie prądem stałym możliwe jest z mocą do 205 kW. Auto jest wyposażone w funkcję predykcyjnego zarządzania temperaturą akumulatora, co poprawia jego wydajność na stacjach szybkiego ładowania. Funkcja Connected Home Charging zapewnia warunki do ładowania dostosowanego pod kątem energii słonecznej i obciążenia, jak również efektywności kosztowej. BMW i5 Touring jest także przystosowane do korzystania z funkcji Plug & Charge Multi Contract.
Na rynku w maju
Kiedy BMW i5 Touring trafi na rynek? Wydarzy się to już w maju. Ceny w Polsce nie są jeszcze znane. W Niemczech startują od 72 200 EUR za wersję 40 i 101 500 EUR za M60. To o 2000 EUR więcej niż w przypadku limuzyny. W Polsce BMW i5 sedan kosztuje od 345 000 zł. Jeśli różnica w cenie między sedanem a Touringiem zostanie utrzymana, kombi będzie kosztować od ok. 353 000 zł. Jak na razie, BMW i5 Touring nie ma bezpośredniej konkurencji. Najgroźniejsze będzie zapewne planowane Audi A6 e-tron Avant.
MA