Koreański producent samochodów poinformował o otwarciu Hyundai Motor Manufacturing Indonesia – pierwszej fabryki w Azji Południowo-Wschodniej, położonej w kompleksie przemysłowym Deltamas, w pobliżu Cikarang, w Indonezji. Firma zainwestuje w rozbudowę fabryki łącznie około 1,55 mld USD. Jej moce produkcyjne mają wzrosnąć z obecnych 150 000 do 250 000 egzemplarzy rocznie. Pierwszy IONIQ 5 zjechał już z taśmy produkcyjnej. Wspólnie z LG Energy Solutions firma uruchomi w 2024 roku fabrykę akumulatorów w tym azjatyckim kraju.
W grudniu ubiegłego roku Hyundai zakończył budowę fabryki o początkowej zdolności produkcyjnej 150 000 sztuk. Firma planuje zainwestować w tę fabrykę około 1,55 miliarda dolarów (USD), a moce produkcyjne mają z czasem wzrosnąć do 250 000 egzemplarzy.
Ważny kamień milowy
– Otwieram i uruchamiam fabrykę Hyundai Motor Manufacturing Indonesia wraz z pierwszym samochodem elektrycznym IONIQ 5 wyprodukowanym w Indonezji. Mam nadzieję, że IONIQ 5 firmy Hyundai stanie się ważnym kamieniem milowym w rozwoju pojazdów elektrycznych w Indonezji i jeszcze bardziej przyśpieszy rozwój ekosystemu samochodów elektrycznych, który jest wysoce zaawansowany – powiedział Joko Widodo, Prezydent Republiki Indonezji.
– Indonezja jest kluczowym ośrodkiem przyszłej strategii mobilności Hyundai Motor. Zakład ten będzie odgrywał kluczową rolę w przemyśle motoryzacyjnym, a zwłaszcza w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Ponadto Hyundai będzie w dalszym ciągu przyczyniał się do tworzenia ekosystemu pojazdów elektrycznych w Indonezji poprzez fabrykę akumulatorów, która jest obecnie w budowie. Pomoże to dodatkowo wesprzeć Indonezję w odgrywaniu ważnej roli w światowej gospodarce. Mamy nadzieję, że przyszłe technologie Hyundaia będą podstawą szerszej współpracy z Indonezją – powiedział Chung, prezes wykonawczy Hyundai Motor Group.
Strategiczny rynek
Rząd Indonezji zainicjował rozwój ekosystemu pojazdów elektrycznych dzięki m.in. konwersji 130 000 sztuk pojazdów rządowych na pojazdy elektryczne do 2030 roku. Nowa fabryka Hyundaia będzie produkować nie tylko strategiczne modele dla regionu, takie jak SUV Creta, ale także konkurencyjne modele EV, takie jak IONIQ 5, który jest pierwszym samochodem elektrycznym (BEV) Hyundaia produkowanym w Azji Południowo-Wschodniej.
Koncern będzie bazował na wcześniejszych sukcesach sprzedażowych pojazdów elektrycznych w Indonezji, osiągniętych wcześniej przez modele IONIQ Electric i KONA Electric, które stanowiły 87,3 procent całkowitej sprzedaży samochodów elektrycznych w Indonezji w 2021 roku. Flota samochodów IONIQ 5 zostanie dostarczona na szczyt G20 na Bali wraz z pojazdami Genesis G80 Electrified.
Fabryka akumulatorów w planach
Koreański producent współpracuje z LG Energy Solutions przy budowie fabryki akumulatorów w Karawang, w Indonezji, której ukończenie ma nastąpić w pierwszej połowie 2023 roku, a rozpoczęcie produkcji w 2024 roku. Akumulatory produkowane w lokalnej fabryce pomogą w przejściu na samochody elektryczne w Indonezji, dzięki dostawom zrównoważonych akumulatorów dla takich pojazdów. Lokalnie produkowane akumulatory będą wykorzystane do produkcji modeli EV w zakładzie w Indonezji, co jeszcze bardziej zwiększy konkurencyjność cenową takich modeli.
Źródło: na podstawie Hyundai