Podczas warszawskich targów nie zabrakło nowości. Zaprezentowała je m.in. EVplus z Poznania. Firma pokazała nową ładowarkę HyperCharger występującą w odmianach mocy: 100, 200, 300 i 400kW. Ładowarka wyposażona jest w dwa złącza typ CCS2 oraz ChAdeMo, może też występować z innymi typami złączami, jak Type 2. Urządzenie obsługuje oprogramowanie do płatności jak też roamingi europejskie i produkowane jest przez włosko-niemiecki konglomerat Alpitronic. Ładowarki tej firmy znane są z solidnej konstrukcji, atrakcyjnego designu, dużego ekranu oraz solidnych mocy ładowania. Dzięki temu ładowarka może stać się realnym rozwiązaniem dla hoteli, stacji paliw, restauracji czy biurowców.
Elektryki nie są już fanaberią
Dlaczego ta premiera ma tak duże znaczenie w szczególności dla rynku stacji paliw? Odpowiedź tkwi w nowych regulacjach Unii Europejskiej oraz w trendach jakie nadają nowe technologie. Warto pamiętać też o TEN-T, czyli powstającej ogólnoeuropejskiej sieci ładowania samochodów elektrycznych. Firma EVplus wraz z partnerem Alpitronic wychodzi naprzeciw klientom i zapotrzebowaniu rynku. Samochody elektryczne nie są już ” fanaberią dla bogatych” a ich ceny z czasem będą się zrównywały z cenami aut spalinowych. Problemem pozostaje jeszcze infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych, której jest zdecydowanie za mało.
Podczas Targów dzięki ProEV/NoSmogRent miała też miejsce polska prapremiera elektrycznego modelu NIO ET7.
EVplus powstała ponad 6 lat temu i jest jednym z najstarszych dilerów i operatorów na rynku ładowarek do samochodów elektrycznych w Polsce. Firma, która jest członkiem Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oferuje partnerskie warunki współpracy. Powierzone ładowarki są własnością inwestora, dzięki czemu jego interesy są maksymalnie zabezpieczone.
Piotr Czerwonka EVplus, opracowanie: elektromobilni.pl