Ceramika i oś skrętna w standardzie
Standardowa specyfikacja obejmuje zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów, aktywną tylną oś skrętną oraz wysokowydajny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG. Seryjne wyposażenie obejmuje także przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym, kierownicę AMG Performance obszytą skórą nappa i sportowe fotele AMG pokryte skórą nappa w kolorze czarnym. Na pokładzie znajdują się m.in. pakiet parkowania z kamerą cofania, automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC.
Mocy nie zabraknie
Zespół napędowy AMG GT 63 S E PERFORMANCE (najszybszy seryjny model AMG) łączy 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. To synchroniczny motor elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 150 kW (204 KM), który współpracuje z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią
Indywidualne chłodzenie akumulatora
Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośrednie chłodzenie: po raz pierwszy każde z 560 ogniw jest chłodzone indywidualnie. Stale opływa je nowoczesny płyn chłodzący na bazie niepalnej cieczy. W porównaniu z wodą ma on od dwóch do trzech razy większą pojemność cieplną i magazynuje więcej energii cieplnej. Do bezpośredniego chłodzenia specjaliści AMG musieli opracować nowe kanały chłodzące o grubości liczonej w milimetrach. Ich szerokość odpowiada wysokości cylindrycznych ogniw.
Inspiracja technologiami z F1
Rozwój litowo-jonowego akumulatora jest w całości inspirowany technologiami, które sprawdziły się w bolidach Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. Akumulator AMG zapewnia wysoką wydajność, która jest regularnie i sukcesywnie dostępna. Pozwala to zwiększyć osiągi nowego AMG GT Coupé. Do tego dochodzi szybki pobór energii i duża gęstość mocy. Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh i osiąga moc ciągłą 70 kW oraz 150 kW mocy szczytowej. Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową o mocy 3,7 kW, prądem zmiennym ze stacji ładowania/wallboxa lub z gniazdka. Akumulator został zaprojektowany pod kątem szybkiego dostarczania i zużycia energii; w trybie całkowicie elektrycznym umożliwia jednorazowe przejechanie 13 km (EAER).
Jest wybór indywidualnych opcji
Rozbudowana gama opcji wyposażenia pozwala na daleko idącą indywidualizację AMG GT, z myślą o spełnieniu zróżnicowanych preferencji klientów. Należą do nich między innymi: tylne siedzenia ze składanymi oparciami (9210 zł), dach panoramiczny (5181 zł), wyświetlacz head-up (5699 zł), zewnętrzny pakiet AMG karbon (24 753 zł), pakiet AMG Night (5469 zł), lakier miedziany pomarańczowy magno MANUFAKTUR (33 963 zł) oraz system nagłośnienia Burmester high-end 3D surround w cenie 21 356 zł. Za fotele AMG Performance trzeba dopłacić 25 616 zł.