Home Pojazdy Osobowe Mercedes Hybrydowy GT od AMG już czeka na polskich klientów

Mercedes

Hybrydowy GT od AMG już czeka na polskich klientów

Mercedes

Hybrydowy GT od AMG już czeka na polskich klientów

Inżynierowie od AMG czerpią z technologii stosowanej w bolidach F1.
Fot. Mercedes-Benz
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Pokazany ostatnio w Szanghaju topowy model GT, czyli AMG GT 63 S E PERFORMANCE Coupé jest już dostępny w Polsce. Producent wycenił auto ze standardową specyfikacją na 1 126 700 zł. W aucie zainstalowano 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG oraz silnik elektryczny. Obie jednostki generują moc systemową 600 kW (816 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm. Przyspieszenie? Od 0 do 100 km/h w czasie 2,8 sekundy. Wskaźnik prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 320 km/h. W hybrydzie plug-in zainstalowano akumulator, który pozwala na pokonanie …13 km.  

Ceramika i oś skrętna w standardzie

Standardowa specyfikacja obejmuje zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów, aktywną tylną oś skrętną oraz wysokowydajny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG. Seryjne wyposażenie obejmuje także przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym, kierownicę AMG Performance obszytą skórą nappa i sportowe fotele AMG pokryte skórą nappa w kolorze czarnym. Na pokładzie znajdują się m.in. pakiet parkowania z kamerą cofania, automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC.

Mocy nie zabraknie

Zespół napędowy AMG GT 63 S E PERFORMANCE (najszybszy seryjny model AMG)  łączy 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. To synchroniczny motor elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 150 kW (204 KM), który współpracuje z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią

Indywidualne chłodzenie akumulatora

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośrednie chłodzenie: po raz pierwszy każde z 560 ogniw jest chłodzone indywidualnie. Stale opływa je nowoczesny płyn chłodzący na bazie niepalnej cieczy. W porównaniu z wodą ma on od dwóch do trzech razy większą pojemność cieplną i magazynuje więcej energii cieplnej. Do bezpośredniego chłodzenia specjaliści AMG musieli opracować nowe kanały chłodzące o grubości liczonej w milimetrach. Ich szerokość odpowiada wysokości cylindrycznych ogniw.

Fot. Mercedes-Benz

Inspiracja technologiami z F1

Rozwój litowo-jonowego akumulatora jest w całości inspirowany technologiami, które sprawdziły się w bolidach Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. Akumulator AMG zapewnia wysoką wydajność, która jest regularnie i sukcesywnie dostępna. Pozwala to zwiększyć osiągi nowego AMG GT Coupé. Do tego dochodzi szybki pobór energii i duża gęstość mocy. Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh i osiąga moc ciągłą 70 kW oraz 150 kW mocy szczytowej. Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową o mocy 3,7 kW, prądem zmiennym ze stacji ładowania/wallboxa lub z gniazdka. Akumulator został zaprojektowany pod kątem szybkiego dostarczania i zużycia energii; w trybie całkowicie elektrycznym umożliwia jednorazowe przejechanie 13 km (EAER).

Fot. Mercedes-Benz

Jest wybór indywidualnych opcji

Rozbudowana gama opcji wyposażenia pozwala na daleko idącą indywidualizację AMG GT, z myślą o spełnieniu zróżnicowanych preferencji klientów. Należą do nich między innymi: tylne siedzenia ze składanymi oparciami (9210 zł), dach panoramiczny (5181 zł), wyświetlacz head-up (5699 zł), zewnętrzny pakiet AMG karbon (24 753 zł), pakiet AMG Night (5469 zł), lakier miedziany pomarańczowy magno MANUFAKTUR (33 963 zł) oraz system nagłośnienia Burmester high-end 3D surround w cenie 21 356 zł. Za fotele AMG Performance trzeba dopłacić 25 616 zł.

Źródło: Mercedes-Benz
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory