- Chiński plug-in pokonał pomad 2,3 tys. km na pełnym baku i baterii
- To nowy, długodystansowy rekord świata
- Producent zapewnia, że auto przejedzie w trybie czysto elektrycznym w chiński cyklu CLTC ok. 250 km
- Przedpremierowa sprzedaż modelu w Chinach startuje 15 listopada
- Marka ma w planach ekspansję na rynki międzynarodowe, w tym do Europy
Hongqi HS6 – ponad 2,3 tys. km
Liczba robi wrażenie! To 2327,343 kilometra, co odpowiada dystansowi z legendarnego Shangri-La aż do Guangzhou (nomen omen w Azji). Trasa wiodła przez kilkaset kilometrów autostrad i dróg krajowych, mijając takie miasta jak Kunming, Baise i Wuzhou.
Cała ta podróż została zrealizowana wyłącznie na jednym, początkowym ładowaniu baterii i jednym, pełnym baku paliwa. To nie tylko pokaz siły, ale przede wszystkim niezwykłej, realnej efektywności energetycznej – relacjonują eskapadę branżowe media.
Samochód, który dokonał tego wyczynu, to nie prototyp, lecz seryjny Hongqi HS6 PHEV. Sercem napędu jest 1,5-litrowy silnik turbospalinowy o mocy 148 KM i momencie obrotowym 225 Nm. Kluczowy jest tutaj parametr sprawności cieplnej, który sięga 45,21 proc. W połączeniu z jednostkami elektrycznymi, całkowita moc systemu wynosi 225 KM dla wersji z napędem na dwie osie i aż 495 KM dla wersji z napędem AWD. Obie wersje mogą rozpędzić się do 205 km/h – deklaruje producent.

W zależności od wybranej wersji akumulatora – 23,9 kWh lub 39,5 kWh – zasięg w trybie czysto elektrycznym w cyklu CLTC (chińskie WLTP – przyp. red.) sięga nawet 250 kilometrów. Jednak prawdziwym „zabójcą range anxiety” jest podany przez producenta całkowity zasięg w trybie hybrydowym – aż 1650 kilometrów na pełnym zbiorniku i naładowanej baterii. Rekordowy przejazd potwierdził, że te wartości nie są jedynie teoretyczne.
Standardy premium
Taka charakterystyka napędu jest nieoceniona na rozległym rynku chińskim, gdzie możliwość codziennej, zeroemisyjnej jazdy na prądzie w mieście oraz długodystansowych podróży z elastycznością tankowania benzyny to kluczowa zaleta.
Także we wnętrzu Hongqi nie odbiega od dzisiejszych standardów premium. Kierowcę i pasażera witają ekrany – duży, centralny wyświetlacz połączony z osobnym ekranem rozrywki dla pasażera, cyfrowe wskaźniki i wielofunkcyjna, trzyramienna kierownica.

Branżowe media donoszą, że przedpremierowa sprzedaż modelu w Chinach startuje 15 listopada. Marka ma w planach ekspansję na rynki międzynarodowe, w tym do Europy i Bliskiego Wschodu. Po takim rekordzie, z pewnością zostaną przyjęte z jeszcze większą uwagą.
OW

