– W modelu ID.7 w jeszcze większym stopniu wykorzystaliśmy potencjał platformy MEB. Zastosowaliśmy także nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik elektryczny. Ponadto dopracowaliśmy zawieszenie, dzięki czemu mogliśmy jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy. Połączenie doskonałego układu napędowego, komfortowego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że ID.7 jest idealną limuzyną na dalekie podróże – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za rozwój.
Lepsze osiągi i wyższa wydajność dzięki nowo opracowanemu silnikowi elektrycznemu. ID.7 jest pierwszym modelem opartym na platformie MEB, w którym wykorzystano nowy, wydajny napęd. To najmocniejszy i dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik elektryczny w rodzinie ID. Nosi on oznaczenie APP550 i został opracowany przez Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.
Układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii: w zależności od wielkości akumulatora prognozowany jest zasięg WLTP do 700 kilometrów i moc ładowania do 200 kW.
Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC i menedżer dynamiki jazdy zostały znacząco ulepszone. Wybór trybu jazdy pozwala dopasować pracę podwozia do indywidualnych upodobań – od komfortowego po zawieszenie o sportowym charakterze. Wraz z nowym, progresywnym układem kierowniczym systemy te zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne i maksymalną stabilność. Technologie te były gruntownie sprawdzane podczas testów w Hiszpanii.