Teraz gama w pełni elektrycznych samochodów osobowych BYD – chińskiego giganta produkującego auta BEV – wchodzi na hiszpański rynek motoryzacyjny. Tamtejszym klientom chiński producent zaoferuje na początek, trzy modele: BYD Atto 3, BYD Tang i BYD Han. Sprzedaż rozpocznie się wraz z otwarciem pierwszych dwóch salonów BYD w Madrycie i Barcelonie. W 2023 roku planowane jest otwarcie kolejnych placówek w tych dwóch miastach oraz Walencji, na Wyspach Kanaryjskich, Maladze i Sewilli.
Trzy modele, które składają się na debiutującą w Hiszpanii „kolekcję” to: SUV BYD Atto 3 (segment C), kolejny SUV BYD Tang oraz luksusowy sedan BYD Han. Atto 3 to pierwszy SUV zbudowany na najnowszej e-Platformie 3.0 firmy. Z akumulatorem 60,5 kWh ma zasięg miejski 565 km i 420 km (w cyklu mieszanym WLTP) z przyspieszeniem 0-100 km/h w 7,3 s. Co ciekawe BYD pomny wcześniejszych problemów zadbał, by Atto 3 zdobył pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Model jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Design. Cena zaczyna się od 41 400 euro.
Większy od niego Tang, to z kolei rodzinny SUV z napędem elektrycznym, który może pomieścić 7 osób i ma zaawansowane technologicznie wnętrze klasy premium. Tang ma napęd na cztery koła, jeszcze lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 s i zasięg 528 km (w cyklu miejskim WLTP) i 400 km (w cyklu mieszanym WLTP). Co ciekawe niezależnie przetestowany przez Motor i NAF w Norwegii, BYD Tang osiągnął najniższy poziom degradacji baterii w zimnych warunkach klimatycznych w porównaniu z ponad 30 innymi testowanymi pojazdami elektrycznymi. Cena? Od 69 990 euro.
Uzupełnieniem tej trójki jest BYD Han, elektryczny sedan klasy premium z luksusowym wykończeniem wnętrza. Bliźniacze silniki elektryczne zapewniają napęd na wszystkie koła, zapewniając lepsze prowadzenie i doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. W połączeniu zapewniają imponującą moc 380 kW, czyli ok. 517 KM, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Han oferuje zasięg WLTP 662 km (w mieście) i 521 km (w cyklu mieszanym WLTP). Cena modelu podstawowego wynosi 69 990 euro.
Wszystkie trzy modele BYD wykorzystują bezpieczną i trwałą baterię Blade, która przeszła rygorystyczne testy bezpieczeństwa, w tym test penetracji gwoździa.
Na całym świecie sprzedaż nowych pojazdów z napędem elektrycznym BYD (w tym modele w pełni elektryczne i hybrydowe typu plug-in) w 2022 roku zamknęła się na poziomie 1 868 543 sztuk. To wzrost o 209% (rok do roku). Na rekordową liczbę złożyło się tym 911 140 pojazdów z napędem akumulatorowym (49%) i 946 239 hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (51%).