Hertz i Polestar, szwedzki producent samochodów elektrycznych klasy premium, ogłosiły podpisanie umowy, która obejmuje zakup do 65 000 pojazdów elektrycznych (EV) w ciągu pięciu lat . Oczekuje się, że dostawy rozpoczną się wiosną 2022 roku w Europie i pod koniec 2022 roku w Ameryce Północnej i Australii. Tym samym Hertz w Ameryce Północnej stworzy największą flotę aut BEV.
Polestar zamiast Tesli
W ubiegłym roku pojawiły się informacje, że Hertz kupi 100 000 Tesli. Transakcja jednak nie doszła do skutku. Teraz Hertz światowy gigant branży wynajmu samochodów ogłosił partnerstwo z Polestar, które ma być częścią zaangażowania firmy w dziedzinie elektryfikacji i współdzielonej mobilności. Współpraca ze szwedzkim producentem elektryków to krok w kierunku możliwości zaoferowania swoim klientom największej floty pojazdów elektrycznych do wynajęcia w Ameryce Północnej i jednej z największych na świecie. Oprócz udostępnienia floty klientom biznesowym i rekreacyjnym, Hertz rozszerzy dostępność pojazdów elektrycznych na kierowców korzystających z wspólnych przejazdów (współdzielonych).
Ekosystem mobilności
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Polestar i z niecierpliwością oczekujemy na wprowadzenie ich wysokiej klasy produktów EV do naszych flot. Partnerstwo z Polestar dodatkowo wspiera nasze ambicje stania się wiodącym uczestnikiem nowoczesnego ekosystemu mobilności. Chcemy być postrzegani jako firma proekologiczna. Współpracując z liderami branży EV, takimi jak Polestar, możemy przyspieszyć przejście na elektryfikację, zapewniając jednocześnie najemcom, klientom korporacyjnym i partnerom typu ride-share najwyższej jakości produkt EV – powiedział Stephen Scherr, dyrektor generalny Hertz.
290 000 aut BEV rocznie
Polestar producent samochodów elektrycznych z siedzibą w Szwecji (marka premium Volvo) jest jednym z motorów globalnego rynku pojazdów elektrycznych. Firma poinformowała, że w 2021 r. prawie potroiła wolumeny. Ponadto przewiduje, że w tym roku ponownie podwoi wolumeny swojej sprzedaży. Firma spodziewa się, że do końca 2025 r. sprzedaż osiągnie 290 000 pojazdów rocznie. Wcześniej Polestar ogłosił zamiar wejścia na giełdę Nasdaq New York w ramach połącznia się z Gores Guggenheim które ma nastąpić w drugim kwartale 2022 roku.
– Cieszymy się, że Hertz wybrał Polestar jako strategicznego partnera na swojej drodze do elektryfikacji. Partnerstwo z globalną firmą, taką jak Hertz, pomoże przybliżyć zalety jazdy samochodem elektrycznym szerszej publiczności, spełniając szeroką gamę krótko- i długoterminowych wymagań w zakresie mobilności naszych wspólnych klientów. Dla wielu z nich może to być pierwszy raz, kiedy jeżdżą pojazdem elektrycznym i cieszymy się, że będzie to Polestar – powiedział dyrektor generalny Polestar, Thomas Ingenlath.
Model 2 na początek
Hertz początkowo zamówi Polestar 2 model, który ugruntował pozycję Polestar jako producenta pojazdów elektrycznych klasy premium. Polestar 2 wnosi awangardowy skandynawski designe oraz nowoczesną technologię samochodową. Auto zawiera ponadto pierwszy na świecie system informacyjno-rozrywkowy oparty na systemie Android Automotive OS z wbudowaną funkcją Google dla segmentu pojazdów elektrycznych premium.
Hertz Corporation, (spółka zależna Hertz Global Holdings), jest właścicielem firm zajmujących się wynajmem samochodów takich jak: Hertz, Dollar i Thrifty w Ameryce Północnej, Europie, na Karaibach, Ameryce Łacińskiej, Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Azji, Australii i Nowej Zelandii.
Dwie fabryki w Chinach plus USA
Polestar powstał jako nowy, samodzielny szwedzki producent pojazdów elektrycznych klasy premium w 2017 roku. Założony przez Volvo Cars i Geely Holding ma siedzibę w Göteborgu w Szwecji, a jego pojazdy są obecnie dostępne i jeżdżą po rynkach w Europie, Ameryce Północnej, Chinach i regionie Azji i Pacyfiku. Do 2023 roku firma planuje, że jej samochody będą dostępne na łącznie 30 rynkach. Samochody Polestar są obecnie produkowane w dwóch zakładach w Chinach, a dodatkowa produkcja w przyszłości planowana jest w USA.
Źródło: na podstawie polestar.com