Home Rynek Europa Hamburg z bezemisyjnymi taksówkami

Niemiecka transformacja

Hamburg z bezemisyjnymi taksówkami

Niemiecka transformacja

Hamburg z bezemisyjnymi taksówkami

Anjes Tjarks senator ds. transportu i mobilności ma nadzieję, że decyzja Hamburga będzie inspiracją dla Europy
Fot. Marcus Brandt/dpa
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Wszystkie taksówki będą elektryczne już w 2025 roku. Na razie w Hamburgu, będącym pierwszym krajem związkowym, który zapowiedział koniec funkcjonowania taksówek spalinowych na terenie miasta. To ciekawy przykład jak sprawnie wprowadzać zmiany także dla polskich miast, takich jak Kraków, Wrocław czy Warszawa, które tworzą procedury wdrażania u siebie stref czystego transportu.

Hamburska flota taksówek wkrótce będzie działać tylko na „czystych silnikach”. Od 2025 r. silniki spalinowe nie będą dozwolone – zapowiedział Anjes Tjarks, senator hamburskiego kraju związkowego, odpowiedzialny za transport i mobilność.

Tym samym Hamburg będzie pierwszym niemieckim krajem związkowym, który przestanie korzystać z taksówek spalinowych.

Szczególnie w sektorze transportu ochrona klimatu musi odbywać się szybko. Zakaz używania silników spalinowych w hamburskich taksówkach jest tego dobrym przykładem. Mamy nadzieję, że to decyzja, która została podjęta w Hamburgu to sygnał – dla Niemiec i całej Europy – powiedział Anjes Tjarks.

Już teraz miasto, przechodząc stopniowo na taksówki elektryczne i napędzane wodorem „oszczędza” dwie tony emisji CO₂ rocznie. Elektryfikacja całej flotę w Hamburgu, ma dać „oszczędności” rzędu 25 ton rocznie.

Transformacja w Hamburgu rozpoczęła się w 2021 roku od projektu Zukunftstaxi promującego przejście na lokalnie bezemisyjne taksówki. Według władz jeździ tam obecnie ponad 350 zeroemisyjnych pojazdów. 25 z nich napędzanych wodorem. Dzięki temu, już teraz flota taksówek w Hamburgu jest niemieckim liderem pod tym względem.

Wysoki popyt na lokalnie bezemisyjne taksówki pokazuje, że przemysł jest gotowy i chętny do porzucenia epoki aut spalanowych. E-taksówki okazały się również niezawodne, wygodne i tańsze w eksploatacji w porównaniu z taksówkami spalinowymi – powiedział Tjarks.

Także przedstawiciele samej branży są zadowoleni z projektu przejścia na zeroemisyjne taksówki. – Jesteśmy przekonani, że przyszłość naszej branży jest elektryczna i że ta data przejścia jest wykonalna  – powiedział dyrektor generalny Hansa Taxi, Thomas Lohse.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory