Stany w górę, Chiny na minusie
Znaczący wzrost dostaw Grupa odnotowała także w USA, o 76 procent – do 29 800 pojazdów. W Chinach dostawy były o ok. 2 procent niższe niż w poprzednim roku i wyniosły 62 400 pojazdów elektrycznych. Na całym świecie wzrost w drugim kwartale wyniósł 53 procent – dostawy wzrosły do 180 600 pojazdów (118 000 rok wcześniej), a udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach wzrósł w tym okresie do 7,7 procent (6,0 w 2022 roku).
– Wraz ze wzrostem dostaw pojazdów całkowicie elektrycznych o około 50 procent w pierwszej połowie roku, Grupa Volkswagen systematycznie kontynuuje swoją transformację. Jesteśmy liderem rynku w Europie w tym segmencie i zwiększyliśmy udział w rynku. Od maja ponownie zaobserwowaliśmy poprawę tendencji w zakresie napływających zamówień, po pewnej stagnacji na początku roku wynikającej z ograniczenia programów dotacji oraz w niektórych przypadkach długiego czasu oczekiwania i wysokiej inflacji. Biorąc pod uwagę znaczne skrócenie czasu dostaw w ostatnim czasie, spodziewamy się, że ten pozytywny trend utrzyma się w nadchodzących miesiącach – powiedziała Hildegard Wortmann, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.
Około 68 procent dostaw pojazdów elektrycznych Grupy Volkswagen dotyczyło zamówień w jej macierzystym regionie – Europie, następnie w Chinach (19 procent) i USA (9 procent). Cztery procent trafiło na inne rynki.
Połowa elektryków od Volkswagena
Marka Volkswagen Samochody Osobowe dostarczyła do końca czerwca 164 800 aut elektrycznych, czyli nieco ponad połowę wszystkich pojazdów w Grupie. Za nią uplasowały się Audi z wynikiem 75 600 samochodów (udział w Grupie 24 procent), Škoda z liczbą 31 300 aut (udział w Grupie 10 procent), SEAT/CUPRA z wynikiem 18 900 sztuk (udział w Grupie 6 procent), Porsche dostarczyło 18 000 pojazdów (udział w Grupie 6 procent), a Volkswagen Samochody Dostawcze – 12 300 samochodów (udział w Grupie 4 procent).
Top 5 elektrycznych modeli Grupy Volkswagen w pierwszej połowie 2023 roku na świecie:
• Volkswagen ID.4/ID.5 – 101 200 sztuk
• Volkswagen ID.3 – 49 800 sztuk
• Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) – 48 000 sztuk
• Škoda Enyaq (w tym Coupe) – 31 300 sztuk
• Audi Q8 e-tron (w tym Sportback) – 19 500 sztuk
Rejestracje samochodów elektrycznych Volkswagena w Polsce rosną
Dużą dynamikę wzrostu można zaobserwować na rynku samochodów elektrycznych w Polsce – jak wskazuje Instytut SAMAR, w ciągu sześciu miesięcy br. zarejestrowano w naszym kraju 8497 aut z takim napędem. To o 76,7 procent więcej niż w tym samym okresie rok temu. Marki reprezentowane przez Volkswagen Group Polska uzyskały znacznie lepszy wynik – 1879 nowych rejestracji oznacza wzrost o 108,8 procent w porównaniu z rokiem 2022. W ramach Grupy marką z największą liczbą zarejestrowanych samochodów elektrycznych jest Volkswagen, z rejestracją 791 aut, to wzrost aż o 302 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Kolejne miejsca zajmują Audi (594 zarejestrowane auta) i Skoda (269 sztuk). Obie marki zanotowały wzrosty w porównaniu z 2022 rokiem, odpowiednio o 70 i 24 procent.
Top 5 elektrycznych modeli Grupy Volkswagen w pierwszej połowie 2023 roku w Polsce
• Audi Q4 e-tron – 400 szt. (+236 procent)
• Volkswagen ID.4 – 297 szt. (+262 procent)
• Škoda Enyaq – 269 szt. (+24 procent)
• Volkswagen ID.3 – 262 szt. (+773 procent)
• Volkswagen ID.5 – 155 szt. (+82 procent)