Polska w czołówce wzrostów
Na rynku samochodów elektrycznych (osobowe + użytkowe) Stellantis osiągnął wzrost o 4,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz wzrost o +8,2% na 10 głównych rynkach, zdobywając 14,4% udziału w rynku krajów EU29 w pierwszym kwartale tego roku. We Francji sprzedaż samochodów elektrycznych odnotowała dwucyfrowy wzrost (+54%), osiągając udział w rynku na poziomie 35,7%, co stanowi wzrost o 7,2 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. Znaczący wzrost sprzedaży odnotowano także w Wielkiej Brytanii (+9%), Portugalii (+5,5%) i Polsce (+8,9%).
Francuski lider
We Francji Stellantis utrzymuje pozycję lidera sprzedaży, osiągając w pierwszym kwartale br. łączny udział w rynku samochodów osobowych i pojazdów użytkowych (PC+CV) na poziomie 32,4%, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2023. Liczba nowo zarejestrowanych samochodów również wzrosła o 7,3%. We Włoszech Stellantis odnotował 4,3% wzrost sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze) w porównaniu z rokiem poprzednim, utrzymując pozycję lidera rynku.
– Osiągnięte we Francji znakomite wyniki sprzedaży pojazdów elektrycznych podkreślają potencjał tego segmentu, gdy jest on wspierany przez dedykowane programy. Ponieważ staramy się, aby pojazdy elektryczne były dostępne dla wszystkich, zgodnie z naszym planem strategicznym Dare Forward 2030 – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy.
Strategiczne rynki na plusie
W Niemczech Stellantis odnotował wzrost o 22,7%, co oznacza wzrost udziału w rynku o 2 punkty procentowe do poziomu 13,9%. Do Stellantis należy ponad jedna piąta samochodów osobowych i pojazdów użytkowych sprzedanych w Hiszpanii w pierwszym kwartale 2024 r., co pozwoliło międzynarodowej firmie zamknąć kwartał z udziałem w rynku na poziomie 20,4% i potwierdzić pozycję lidera na rynku hiszpańskim. W Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale Stellantis osiągnął wzrost o 18,7%, a jego udział w rynku wzrósł o 1 punkt procentowy do 14,7%.