Pacific Gas and Electric Company (PG&E) i General Motors (GM) ogłosiły współpracę w celu uruchomienia pilotażowego programu wykorzystania pojazdów elektrycznych GM, jako źródeł awaryjnego zasilania domów jednorodzinnych. Kalifornijskie testy potrwają do końca 2022 roku.
PG&E i GM przetestują pojazdy z najnowocześniejszą technologią ładowania dwukierunkowego, która może pomóc w bezpiecznym zaspokojeniu podstawowych potrzeb użytkowników standardowo wyposażonego domu. Pojazdy elektryczne odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu celów Kalifornii w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Opcja awaryjna
– Jesteśmy bardzo podekscytowani tą innowacyjną współpracą z GM. Wyobraź sobie przyszłość, w której wszyscy jeżdżą pojazdami elektrycznymi — i gdzie te pojazdy elektryczne służy jako opcja zasilania awaryjnego w domu i szerzej jako zasób sieci. Jest to nie tylko ogromny postęp w zakresie niezawodności elektrycznej i odporności na zmiany klimatu, ale jest to kolejna zaleta pojazdów elektrycznych zasilanych czystą energią, które są tak ważne w naszej wspólnej walce ze zmianami klimatu – powiedział Patti Poppe, dyrektor generalny PG&E Corporation.
Do końca 2025 r. GM będzie dysponował w Ameryce Północnej ponad milionem sztuk pojazdów elektrycznych, aby odpowiedzieć na rosnący popyt. Platforma Ultium firmy, połączona architektura EV i system napędowy, umożliwia korzystanie z pojazdów EV w wielu zakresach.
Ładownie dwukierunkowe
– Współpraca GM z PG&E jeszcze bardziej rozszerza naszą strategię elektryfikacji, demonstrując nasze pojazdy elektryczne jako niezawodne mobilne źródła zasilania. Nasze zespoły pracują nad szybkim skalowaniem pilotażowego projektu i udostępnieniem naszym klientom technologii ładowania dwukierunkowego — powiedziała Mary Barra, prezes i dyrektor generalna GM.
PG&E i GM zamierzają przetestować pierwszy pilotażowy samochód elektryczny i ładowarkę z obsługą pojazdu w domu klienta do lata 2022 roku, automatycznie koordynując zasilanie elektryczne pojazdu elektrycznego, domu i PG&E. Pilotaż będzie obejmował różne rodzaje samochodów elektrycznych GM. Amerykański koncern wraz ze spółkami zależnymi sprzedaje pojazdy pod markami: Chevrolet, Buick i GMC.
Skalowanie programu
Po testach laboratoryjnych PG&E i GM planują przetestować połączenia między pojazdami a domami, aby niewielka podgrupa domów klientów mogła bezpiecznie odbierać energię z pojazdu elektrycznego, gdy energia przestaje płynąć z sieci elektrycznej. Poprzez testy w terenie, PG&E i GM dążą do opracowania przyjaznej technologii w zakresie energii pozyskanej z akumulatorów samochodowych, wykorzystywanej przy zasilaniu domów. Specjaliści reprezentujący firmy pracować będą teraz nad skalowaniem programu pilotażowego w celu uruchomienia większych wersji próbnych do końca 2022 r.
Pacific Gas and Electric Company (spółka zależna PG&E Corporation), jest przedsiębiorstwem gazowo -elektrycznym obsługującym ponad 16 milionów klientów w Północnej i Środkowej Kalifornii.
Źródło: na podstawie GM