Pozycja Stellantis Pro One w Europie opiera się na infrastrukturze produkcyjnej, obejmującej zakłady w Mangualde (Portugalia), Vigo (Hiszpania) i Ellesmere Port (Wielka Brytania), produkujące kompaktowe samochody dostawcze K9, Hordain (Francja) i Luton (Wielka Brytania), produkujące średnie samochody dostawcze K0, oraz Atessa (Włochy) i Gliwice (Polska), w których odbywa się produkcja dużych vanów.
– Działania mające na celu uruchomienie produkcji w naszych zakładach najpierw średniej wielkości samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, a teraz również dużych samochodów dostawczych z wodorowymi ogniwami paliwowymi, to dowód naszego zaangażowania i wizji utrzymania wiodącej pozycji w branży w zakresie najnowocześniejszej technologii wodorowej i udostępnienie jej naszym najbardziej wymagającym klientom – powiedział Jean-Michel Billig, dyrektor ds. technologii Stellantis, odpowiedzialny za rozwój pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Zaprojektowane z myślą o intensywnym użytkowaniu przez klientów, wersje samochodów dostawczych z napędem wodorowym wykorzystują technologię stosowaną w bezemisyjnych pojazdach BEV, oferując dodatkowe korzyści w postaci krótszego czasu tankowania i dużej ładowności. W przypadku średniej wielkości samochodów dostawczych, system ogniw paliwowych drugiej generacji zapewnia zasięg (do 400 km) i czas tankowania poniżej czterech minut. W przypadku dużych samochodów dostawczych zastosowanie technologii ogniw paliwowych pozwala uzyskać zasięg do 500 km i czas tankowania wynoszący pięć minut.
W ofercie Stellantis znajdzie się osiem wersji średnich i dużych samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, produkowanych w jej fabrykach: Citroën ë-Jumpy i ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo i E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro i Movano oraz Peugeot E-Expert i E-Boxer.
Powstała w 2021 roku Grupa Stellantis to pierwszy producent na świecie, który wprowadza na rynek tego typu pojazdy. W 2023 r. spółka Stellantis nabyła jedną trzecią udziałów w Symbio, firmie zajmującej się technologią wodorową, prowadzącej działalność w Europie i Stanach Zjednoczonych.