Cybertruck w służbie policji
Departament policji Irvine w stanie Kalifornia zaprezentował pierwszego policyjnego Cybertrucka w kraju, który będzie służył jako element edukacyjnego programu „Dare” (Drug Abuse Resistance Education). – Ten nietuzinkowy krok ma na celu przyciągnięcie uwagi młodszych pokoleń i uczynienie policji bardziej przystępną dla dzieci i uczniów – powiedział szef policji Michael Kent w wywiadzie dla Orange County Register.
Cybertruck został zakupiony za kwotę 150 000 dolarów i ma być używany do celów edukacyjnych, choć w nagłych wypadkach będzie mógł reagować na sytuacje awaryjne. W ramach programu „Dare”, który istnieje od 40 lat, wykorzystywano już różne charakterystyczne pojazdy, takie jak PT Cruisery czy małe półciężarówki. Celem przedsięwzięcia jest stworzenie przyjaznego wizerunku policji i zachęcenie dzieci do interakcji z funkcjonariuszami. – Dzięki wyjątkowemu designowi Cybertrucka, policja zyskuje teraz niepowtarzalny pojazd, który nie przypomina typowego radiowozu, co ma szczególne znaczenie w kontaktach z młodzieżą – podkreślił w wywiadzie dla amerykańskiej prasy rzecznik policji, Kyle Oldoerp.
Co ciekawe, mimo ostatnich kontrowersji wokół Cybertrucka, takich jak wycofania modelu z rynku z powodu problemów technicznych (np. blokujący się pedał gazu), kalifornijska policja nie widzi powodów do niepokoju. Departament ma bowiem w pobliżu dostęp do serwisu Tesli, a takie problemy są powszechne w przypadku pojazdów flotowych – zwracają uwagę funkcjonariusze. Policja liczy również na dłuższą żywotność pojazdu — nawet 10 lat, w porównaniu do tradycyjnych radiowozów, które służą jedynie 3-4 lata. Dodatkowym plusem Tesli są oszczędności na paliwie, które w ciągu pięciu lat mogą wynieść aż 6000 dolarów.
Powershare – zasilanie domu
Cybertruck, poza rolą policyjnego pojazdu, zyskuje również nowe zastosowania w domach swoich właścicieli. Wszystko za sprawą funkcji Powershare. Tesla ogłosiła, że Cybertruck będzie mógł zasilać domy np. podczas przerw w dostawie prądu, a także dostarczać energię do innych pojazdów elektrycznych lub obiektów. Jest to pierwszy pojazd Tesli z funkcją dwukierunkowego ładowania (V2G i V2L), co daje użytkownikom ogromną elastyczność i niezależność energetyczną.
Mimo że Tesla dostarcza Cybertrucka od blisko roku, funkcja Powershare nie jest jeszcze w pełni dostępna we wszystkich konfiguracjach. Instalacje systemu, choć fizycznie ukończone, często nie działają z powodu opóźnień ze strony dostawców energii lub braku pełnego wdrożenia oprogramowania przez Teslę – pisze portal electrek.co. Firma zapowiada, że większość funkcji Powershare zostanie włączona do końca tego roku, jednak posiadacze systemów Powerwall będą musieli poczekać jeszcze rok na pełną integrację.
OW