– Zachodniopomorska policja – przy wsparciu Funduszu – jako pierwsza w Polsce wprowadziła do służby radiowozy elektryczne. Dzisiejsze zawarcie umów na sześć kolejnych pojazdów jest dowodem na to, że elektromobilność to w Policji wyraźny trend. Funkcjonariusze zyskają nowoczesne auta, niezbędne w codziennej służbie, a mieszkańcy – dzięki redukcji emisji dwutlenku węgla – będą oddychać lepszej jakości powietrzem – mówi Marek Subocz – Prezes Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
W ramach dofinansowania przyznanego przez Fundusz zachodniopomorska Policja kupi auto elektryczne, a także 5 samochodów hybrydowych typu plug-in – m.in. dla Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie. Zakup pozwoli policji spełnić wymogi ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Koszt zakupu 6 nowych samochodów to prawie 1,6 mln zł, w tym 795 tys. zł to dofinansowanie z WFOŚiGW w Szczecinie w formie przekazania środków z rezerwy celowej budżetu państwa.
Pieniądze z dofinansowania – 1 595 000 zł – od WFOŚiGW w Szczecnie zostały „zaszeregowane” w następujący sposób (całkowity koszt zadania 2 763 639, 95 zł).
Dwa samochody hybrydowe plug in dla Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie – wsparcie 160 000 zł (całkowity koszt zadania 320 000 zł). 125 000 zł na zakup auta elektrycznego dla KWP w Szczecinie (całkowity koszt zadania 250 000 zł). 510 000 zł – zakup trzech pojazdów hybrydowych typu plug-in dla Laboratorium Kryminalistycznego KWP w Szczecinie (całkowity koszt zadania 1 020 000 zł).
KWP w Szczecinie aktualnie dysponuje 6 samochodami hybrydowymi i 12 dofinansowanymi przez Fundusz autami elektrycznymi.
Fundusz przekaże także po 400 tys. zł na termomodernizację posterunków policji w Tychowie i Polanowie. W ramach prac planowane jest m.in. ocieplenie ścian, stropów i piwnicy, wymiana okien i drzwi na energooszczędne, modernizacja instalacji centralnego ogrzewania, wymiana źródła ciepła i montaż nowych opraw oświetleniowych. Wszystko po to, by budynki były bardziej efektywne energetycznie i generowały mniej zanieczyszczeń do atmosfery, a tym samym – były bardziej przyjazne środowisku. Posterunek w Polanowie – po zakończeniu prac – będzie zużywać ponad 70% energii mniej, niż teraz, a w Tychowie – prawie 60% mniej. Prace przy obydwu inwestycjach potrwają do końca maja 2024 roku, a ich łączny koszt to blisko 1,2 mln zł przy wsparciu Funduszu na poziomie 800 tys. zł.