Amerykański Europejczyk
Do 2030 roku gama europejskich modeli Forda będzie w pełni elektryczna. Krokiem milowym ku temu celowi jest jak podkreśla producent nowy, w pełni elektryczny Explorer – pierwszy seryjnie produkowany elektryczny model Forda powstający w Centrum Elektryfikacji w Kolonii.
Model dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia (Explorer i Explorer Premium) zarówno w wersji z napędem wyłącznie na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Ma 4 460 mm długości, 1 871 mm szerokości, 1 600 mm wysokości, 2 767 mm rozstawu osi i może być wyposażony w koła o wielkości od 19 do 21 cali. Bagażnik nowego Explorera standardowo oferuje 450 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pomieści 1442 litry.
Bogate wyposażenie i bezpieczeństwo
Model jak zachwala producent wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym. Każdy Explorer EV zawiera m.in. bezkluczykowy dostęp do drzwi, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, dwustrefową klimatyzację czy fotel kierowcy z funkcją masażu. Komfort na pokładzie może dodatkowo zwiększyć oświetlenie ambientowe w dziesięciu różnych kolorach.
Elektryczny Explorer oferuje też gamę zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, która po raz pierwszy w europejskim modelu Forda zawiera asystenta pasa ruchu, który przejmuje płynną i bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe. Samochód może być także wyposażony w kamerę 360 stopni, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika stopą czy matrycowe reflektory LED. Naładowanie nowego elektrycznego SUV-a Forda od 10% do 80% zajmuje natomiast zaledwie 25 minut.
Ekran z przemieszczeniem
Najważniejszym elementem wnętrza jest umiejscowiony centralnie 15-calowy, ruchomy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC Move. Jest zorientowany pionowo i może się przemieszczać w zakresie ponad 30 stopni. Ford zapewnia bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay w standardzie, a oba systemy wyświetlają się w trybie pełnoekranowym. Każdy elektryczny Explorer będzie wyposażony w system nawigacyjny Forda z dożywotnią licencją w standardzie. Pod ekranem znajduje się przestrzeń do przechowywania rzeczy osobistych.
W konsoli środkowej do dyspozycji jest 17-litrowa przegroda, którą można dostosować do swoich upodobań. W kwestii nagłośnienia Ford zdecydował się na podświetlany soundbar w desce rozdzielczej.
– Do 2030 roku zaprezentujemy kompletną gamę w pełni elektrycznych modeli osobowych. Wszystkie z nich będą mieć śmiały styl zgodnie z hasłem „Adventorous Spirit” i najnowocześniejsze technologie, więc klienci mogą czekać na nie z niecierpliwością. Produkując samochody bezemisyjne skupiamy się na środowisku, ale nie zapominamy o wartościach zapisanych w DNA Forda – wolność, funkcjonalność, postęp czy nawet odrobina buntu – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.