Marka Ford jest przykładem na to, że przemyślane i konsekwentne rozwijanie kluczowych założeń jest wyróżnikiem na tle konkurencji. Elektryfikacja w strukturach Forda przebiega w naturalny, a jednocześnie spektakularny sposób. To właśnie w ofercie tej marki znajdziemy ikony historii motoryzacji w nowych, elektrycznych odsłonach (Ford Mustang Mach-E, Ford F-150 Lightning, Ford E-Transit, czy nowy elektryczny Explorer). Do 2023 r. Ford planuje osiągnąć roczną sprzedaż EV na poziomie 600 tys. i ponad 2 milionów do końca 2026 r.
W ubiegłym roku Ford Mustang Mach-E był drugim najchętniej kupowanym autem elektrycznym w Polsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 745 egzemplarzy. Elektryczny Mustang doceniony został również na innych rynkach. Z linii produkcyjnych zjechało już ponad 150 tys. sztuk. Mach-E dostępny jest obecnie w 37 krajach na całym świecie a globalny roczny wolumen modelu zakłada produkcję na poziomie 270 tys. sztuk egzemplarzy.
EV Klub Polska to pierwszy i największy w Polsce klub właścicieli i użytkowników pojazdów elektrycznych (5 000 użytkowników), który zabiega o kształtowanie jak najlepszego otoczenia prawnego i gospodarczego dla użytkowania pojazdów zeroemisyjnych. EV Klub Polska jest również jednym z współzałożycieli Global EV Drivers’ Alliance, organizacji zrzeszającej kluby użytkowników samochodów elektrycznych z całego świata.
– EV Klub Polska zrzesza ponad 5000 użytkowników aut elektrycznych w Polsce. Dzięki organizowanym przez klub spotkaniom użytkownicy mogą wymieniać się wiedzą oraz doświadczeniami z użytkowania różnych modeli EV. Dodatkowo klubowicze mają do dyspozycji aplikację mobilną, dzięki której mogą w prosty sposób znaleźć publiczne stacje ładowania oraz sprawdzić czy wybrana stacja jest dostępna, czy zajęta. Oprócz mapy, w aplikacji można znaleźć również wiele ciekawych zniżek, jak na przykład rabat 10% na ładowanie, 20% rabatu na wymianę opon, czy zniżki na ubezpieczenia, detailing i wiele innych. – mówi Łukasz Lewandowski z EV Klub Polska.
EV Klub Polska jest jedną z najlepiej działających organizacji tego typu w Europie, zrzeszającą prawdziwych entuzjastów samochodów elektrycznych od lat zaangażowanych w rozwój elektromobilności. Dołączając do grona partnerów liczymy na szeroko zakrojoną współpracę, która wzbogaci naszą wiedzę w doświadczenia klubowiczów i pomoże nam jeszcze bardziej wyjść naprzeciw przyszłym użytkownikom naszych samochodów i usług. – Mariusz Jasiński, dyrektor komunikacji i public relations Ford Polska