– Wprowadzenie do naszej floty kolejnych, elektrycznych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji naszej strategii dekarbonizacji. Jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, staramy się wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce. (…). Dzięki inwestycji w niskoemisyjną flotę udowadniamy, że nowoczesna logistyka może i powinna iść w parze z odpowiedzialnością za środowisko – powiedział Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.
Grupa InPost dysponuje obecnie flotą blisko 1300 pojazdów elektrycznych, z czego około 70% stanowią samochody Ford E-Transit. We współpracy z GreenWay inwestuje także w rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce. Jest liderem w liczbie prywatnych punktów ładowania, posiadając ich ponad 700.
– Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na elektrycznego E-Transita. Samochód ten jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie, które zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy. W ostatnich latach, zgodnie z naszą strategią, postawiliśmy w Ford Pro ogromny nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania modelami z napędem elektrycznym, a już wkrótce w naszej ofercie pojawią się kolejne takie auta dostawcze – powiedział Piotr Konieczny, Dyrektor Sprzedaży Samochodów Dostawczych Ford Polska.
Gama E-Transita w Polsce obejmuje 22 możliwości konfiguracji. Samochodów jest dostępny zarówno jako van, van brygadowy, jak i podwozie. Do wyboru są też trzy długości oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika 184 i 269 KM
W 2023 roku, dzięki dostawom do urządzenia Paczkomat InPost zmniejszył emisję aż o 171,946 ton CO2. Sieć maszyn Paczkomat jest na tyle dostępna, że klienci w dużych miastach mają do najbliższego urządzenia średnio zaledwie 200-300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do urządzeń Paczkomat, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 98% na ostatniej mili.
RaWa