Włoski producent poinformował o uruchomieniu zamówień (na razie w jednym z autoryzowanych salonów marki w Polsce) na najnowszy model Scudo w wersji spalinowej i elektrycznej oraz ujawnił ceny dostawczych modeli. Za „elektryka” E-Scudo trzeba zapłacić od 140 000 zł netto za Platformę 50 kWh i 143 000 zł za wersję Furgon 50 kWh. Auto oferuje zasięg do 330 km (w cyklu WLTP) i dwa rozmiary akumulatorów – 50 i 75 kWh Cennik wersji spalinowej otwiera 102-konny Furgon w kwocie 88 500 zł netto, napędzany 1,5-litrowym silnikiem Diesla.
Dobry zasięg
Scudo jest drugim samochodem dostawczym Fiat Professional, po wprowadzonym na rynek w kwietniu zeszłego roku E-Ducato, dostępnym zarówno z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi. Elektryczne Scudo oferuje najlepszy w klasie zasięg do 330 km w cyklu WLTP* i dwa rozmiary akumulatorów – 50 i 75 kWh – z mocą ładowania AC (prąd zmienny) do 11 kW i do 100 kW w DC (prąd stały), aby naładować akumulator do 80% pojemności w 45 minut. Cena E-Scudo zaczyna się od 140 000 zł netto za wersję Platforma 50 kWh i 143 000 zł netto dla wersji Furgon 50 kWh. Najwyżej wyceniona została wersja Brygadowa Lounge Maxi (136 KM, 75 kWh), na którą trzeba wyłożyć 192 500 zł netto. Oprócz wersji elektrycznych, dostępne są również cztery silniki Diesla.
Fiat Scudo został zaprojektowany jako wszechstronny samochód dostawczy, który oferuje inteligentne i praktyczne rozwiązania przy zachowaniu kompaktowych wymiarów: wysokość 1,90 m i długość 5 m (do 5,3 m w wersji Maxi). Z myślą o szczególnych potrzebach w mieście dostępna jest też najkrótsza mierząca 4,6 metra wersja Compact.
Pojemność ładunkowa wynosi 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 w zależności od rozstawu osi, ładowność do 1,4 t oraz uciąg – do 1 t. Model charakteryzuje się modułową kabiną uzyskaną dzięki systemowi Moduwork, który przekształca siedzenie pasażera w miejsce pracy i powiększa przestrzeń ładunkową, umożliwiając przewożenie przedmiotów o długości do 4 metrów (wersja Maxi) i zwiększając objętość o kolejne 0,5 m3, aż do łącznej pojemności 6,6 m3 – jednej z największych w klasie.
Nowy Fiat Scudo jest w pełni konfigurowalny z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi. W zależności od potrzeb, siedzenia można złożyć w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej, a składany drugi rząd siedzeń w wersji Scudo Brygadowe pozwala na przewiezienie trzech dodatkowych osób w porównaniu z wersją Furgon.
14 funkcji bezpieczeństwa
Auto oferuje bogaty zestaw 14 funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), obejmujących m.in. automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczny system hamowania awaryjnego, Lane Departure Warning, ostrzegający kierowcę o zjeżdżaniu z pasa ruchu, a także Blind Spot Alert, ważną funkcję ostrzegającą o pojazdach znajdujących się w martwym polu lusterka wstecznego podczas wyprzedzania. Samochód jest też wyposażony w systemy wczesnego ostrzegania o przeszkodach na drodze, ostrzegania przed kolizją czołową oraz przednie i tyle czujniki parkowania i praktyczną kamerę cofania, potrafiąca wyświetlić obraz 180° odtworzony z góry. Wreszcie, wyświetlacz head-up dostarcza kierowcy wszystkich najważniejszych informacji, nie odwracając jego uwagi od drogi.
Scudo jest dostępny w wersjach: Furgon, Brygadowy, Brygadowy Składany oraz Platforma, a w jego elektrycznej odmianie E-Scudo do opcji Furgon, Brygadowy i Platforma dodatkowo dochodzi Kombi, z dwoma poziomami wyposażenia (Easy, i Lounge), licznymi konfiguracjami silnikowymi zarówno tradycyjnymi Diesla, jak i elektrycznymi.
Źródło: na podstawie Stellantis