Do połowy tego roku w fabryce na Słowacji powstało ponad 188 000 aut, co stanowi wzrost o prawie 3000 sztuk w porównaniu z produkcją przez pierwszych 6 miesięcy ubiegłego roku. W pierwszej połowie 2024 roku Kia Slovakia wyeksportowała samochody do 79 krajów. Głównymi rynkami eksportowymi były Wielka Brytania (16,5%), Niemcy (10,6%), Hiszpania (10%) oraz Polska i Włochy (po 7,6%).
Linie pod elektryki
„Zatrzymanie produkcji w fabryce w Żylinie tym razem zostanie wykorzystane do przeprowadzenia znacznie większego zakresu usprawnień technologicznych niż zwykle” – informuje producent. W tłoczni będą wymienione 4 roboty, które odpowiadają za składowanie elementów na paletach. W hali produkcji nadwozi wymiana obejmie 29 robotów spawalniczych, a linie produkcyjne zostaną zmodyfikowane pod kątem produkcji również nowych modeli elektrycznych. Nowością w procesie produkcji będzie montaż aluminiowej pokrywy z przodu. W lakierni będzie wymienionych 8 robotów oraz zostaną zainstalowane nowe, które umożliwią nakładanie również nowego rodzaju lakieru matowego. W hali montażowej są prowadzone modyfikacje, które pozwolą na produkcję jednocześnie samochodów z silnikiem spalinowym (hybrydowych i hybrydowych typu plug-in) oraz nowego modelu elektrycznego.
30% produkcji to hybrydy
W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2024 roku aż 63% całkowitej produkcji zakładu w Żylinie stanowiła Kia Sportage. Ponad jedna trzecia z tego przypadła na wersje hybrydowe (HEV) i hybrydowe typu plug-in (PHEV). 37-procentowy udział w całkowitej produkcji fabryki Kia Slovakia miały różne modele rodziny Ceed.