— BMW i5 i nasza fabryka w Dingolfingu są przykładem transformacji BMW Group w kierunku elektromobilności i zakładów BMW iFACTORY. Elektromobilność to nowa norma w naszych zakładach na całym świecie. W latach 2021–2024 w naszej sieci produkcyjnej powstawać będzie 15 w pełni elektrycznych pojazdów – powiedział Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG ds. produkcji.
Klienci decydują o ofercie
BMW Group stawia na elastyczną architekturę i oferuje swoim klientom na całym świecie większość modeli w różnych wariantach napędowych. BMW serii 5 – podobnie jak BMW serii 7 i BMW X1 – będzie dostępne zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z silnikiem spalinowym oraz jako hybryda plug-in. — Podążamy za rynkiem. Oczekiwania klientów decydują o tym, jak wygląda rzeczywista oferta napędów. Jest to możliwe dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom w sieć produkcyjną. BMW Group zainwestowała ponad miliard euro w przygotowanie produkcji BMW iX oraz BMW serii 7 i BMW serii 5 w zakładach w Dingolfingu – dodał Milan Nedeljkovic
Seria 5 napędza wzrost
Dyrektor zakładu Christoph Schröder spodziewa się wraz z nowym BMW serii 5 wzrostu produkcji: — BMW serii 5 było od zawsze kluczowym modelem w Dingolfingu i ponownie spowoduje istotny przyrost liczby produkowanych egzemplarzy. W 2022 roku z linii produkcyjnej w Dingolfingu zjechało ponad 280 tysięcy samochodów. W tym roku, rozpocznie się produkcja BMW serii 5 Touring i BMW M5 ósmej generacji, spodziewa się produkcji znacznie przekraczającej 300 tysięcy pojazdów— BMW serii 5 ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego wykorzystania mocy produkcyjnych naszych zakładów i utrzymania zatrudnienia, a także udanej transformacji w kierunku elektromobilności – powiedział Stefan Danner, wiceprzewodniczący rady zakładowej w Dingolfingu.