Home Pojazdy Dostawcze Ford Explorer EV wyceniony. Konkurent VW ID.4 kosztuje od 217 270 zł

Ford

Explorer EV wyceniony. Konkurent VW ID.4 kosztuje od 217 270 zł

Ford

Explorer EV wyceniony. Konkurent VW ID.4 kosztuje od 217 270 zł

Premiera elektrycznego Explorera podczas ubiegłorocznego KNM wzbudziła duże zainteresowanie mediów.
Fot. PSPA
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Czasy się zmieniają i nazwa „Explorer” w gamie Forda nie oznacza już gigantycznego, hybrydowego SUV-a. Teraz mówimy o mniejszym modelu elektrycznym. Ma już polskie ceny.

4,568 m długości, 536-litrowy bagażnik – oto wartości, które sprawiają, że nowy Ford Explorer EV plasuje się mniej więcej w tej samej lidze, co Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron czy Toyota bZ4X. Propozycja Forda musi jeszcze „zapracować” sobie na swoją rozpoznawalność. Marka z błękitnym owalem w logo sięgnęła po swój sprawdzony sposób i wykorzystała dla nowego modelu znaną już nazwę. O ile jednak w przypadku Mustanga Mach-E wzięto naprawdę legendarne „imię” (co wzbudziło liczne kontrowersje), o tyle przy Explorerze nazewnictwo może nawet nieco wprowadzać w błąd. Inny Explorer wciąż widnieje bowiem w konfiguratorze. Nie chodzi jednak o ten sam samochód występujący w dwóch wersjach, a o zupełnie odmienne samochody. „Stary” Explorer to mierzący ponad pięć metrów SUV z silnikiem V6 i wsparciem hybrydowym, przybyły do nas prosto ze Stanów Zjednoczonych.

Wróćmy jednak do nowego Explorera. Ile kosztuje? Ford opublikował cennik z promocyjnymi kwotami. Najtańsza odmiana została wyceniona na 217 270 zł. Otrzymujemy za tyle auto z napędem na tył, rozwijające 286 KM. Akumulator ma 82 kWh (77 kWh pojemności użytecznej). Taki Ford osiąga 100 km/h w 6,4 s i może przejechać 602 km. Z kolei odmiana 84 kWh (79 kWh pojemności użytecznej) rozwija 340 KM i ma napęd na cztery koła. Wyceniono ją co najmniej na 242 270 zł. Rozpędza się do setki w 5,3 s i przejeżdża 566 km.

Klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia – pierwsza nazywa się Explorer, a bogatsza – Premium. Premium w wersji 286 KM kosztuje od 234 270 zł, a w odmianie 340 KM – 259 270 zł. Czym różnią się te wersje?

Już bazowy Explorer ma w wyposażeniu 19-calowe felgi, kamerę cofania i czujniki, tempomat adaptacyjny, reflektory LED i fotel kierowcy z funkcją masażu. Premium jest bogatsze o 20-calowe felgi, reflektory adaptacyjne, tapicerkę z ekoskóry i zestaw audio Bang&Olufsen.

Na liście opcji znalazły się m.in. lakiery metalizowane (dopłata od 1500 do 4500 zł) czy fotele ergonomiczne AGR, z certyfikatem niemieckiego stowarzyszenia ortopedów. Da się dokupić też kamery 360, 21-calowe felgi (każdy cal „kosztuje” jednak kilometry zasięgu…) czy pompę ciepła.

Ford zapewnia, że auta – dostępne już do zamawiania – trafią do klientów w ciągu 24 tygodni. Auto jest tańsze od Volkswagena ID.4, ale Audi Q4 e-tron kosztuje już więcej, gdy bierzemy pod uwagę ceny wyprzedażowe. Z Fordem „tradycyjnie” będzie rywalizować także nieco tańsza Tesla Model Y.

MA

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory