Home Magazyn EV Klub Polska zagrał razem z WOŚP

Elektromobilni z sercem

EV Klub Polska zagrał razem z WOŚP

Elektromobilni z sercem

EV Klub Polska zagrał razem z WOŚP

Fot. EV Klub Polska
EV Klub Polska po raz drugi włączył się w ogólnopolską akcję WOŚP. Zwolennicy elektromobilnośći i tym razem wykazali się dużą hojnością.
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Zdrowie to jeden z najważniejszych celów przyświecających Fundacji EV Klub Polska. W związku z tym Fundacja w minioną niedzielę zorganizowała wraz z klubowiczami możliwość jazd testowych samochodami elektrycznymi w Piotrkowie Trybunalskim. Zebrane środki zostały przekazane na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Fundacja EV Klub Polska po raz drugi wsparła największą polską akcję na rzecz zdrowia ludzkiego. Na specjalnie zorganizowanym wydarzeniu, przez sztab WOŚP w Piotrkowie Trybunalskim każdy zainteresowany mógł nie tylko dowiedzieć się o zaletach elektromobilności, ale też doświadczyć jej podczas jazd testowych.

– Już po raz drugi włączyliśmy się aktywnie w akcję Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Jako Fundacja EV Klub Polska wspieramy każdą inicjatywę, która ma na celu ochronę i poprawę jakości życia. Dlatego wraz z klubowiczami udostępniliśmy prywatne pojazdy do jazd testowych. Za datek do puszki WOŚP, zainteresowani mogli przejechać się takimi autami jak Audi e-tron Sportback, Tesla Model 3 czy Kia Niro EV oraz e-Niro. W efekcie po kilku godzinach przejażdżek nasi klubowicze zebrali 1676 zł – komentuje Łukasz Lewandowski, Prezes EV Klub Polska.

Cel jaki przyświecał w tym roku WOŚP – płuca po pandemii – jest dla Fundacji niezwykle ważny. Problem chorób płucnych występuje w Polsce od wielu lat. Pandemia ten problem jeszcze bardziej uwypukliła. Jednak do zachorowalności przyczynia się już od długiego czasu transport. W Polsce w 98,2 proc. to właśnie transport drogowy jest głównym emiterem zanieczyszczeń, emitując takie składniki toksyczne jak tlenki azotu (NOx), benzopiren czy cząstki stałe (PM10 i PM 2,5).

W 2021 roku Polska znalazła się w rankingu najwyższego średniego stężenia PM2,5 w Europie na 7 pozycji. W tym samym roku stężenia pyłów zawieszonych PM2.5 przekraczały obowiązujące normy WHO we wszystkich województwach w kraju średnio przez 180 dni w roku. Jest to niepokojąca sytuacja, zwłaszcza że w Warszawie głównym emiterem tlenków azotu oraz cząstek stałych jest właśnie transport. Rozwiązaniem tego problemu są pojazdy elektryczne nie emitujące lokalnie substancji toksycznych i gazów cieplarnianych.

Na przestrzeni lat zauważalna jest jednak znacząca zmiana i coraz większe zainteresowanie pojazdami zeroemisyjnymi. Według badań ponad 60 proc. kierowców rozważałoby zmianę samochodu na elektryczny. Ten trend będzie się umacniał w kolejnych latach. Należy przypomnieć, że już w 2035 roku zacznie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych pojazdów innych niż zeroemisyjne lub zasilane paliwami syntetycznymi.

Źródło: EV Klub Polska

Narzędzia
i kalkulatory

Partnerzy kampanii Elektromobilni.pl

Partnerzy strategiczni
Partnerzy branżowi
Organizator