Nowe BMW serii 7 wejdzie na rynek w listopadzie 2022 r. 45 lat po debiucie BMW serii 7 w Dingolfing będzie produkowana siódma generacja modelu. Na jednej linii produkcyjnej będą powstawały wersje z napędem elektrycznym, silnikami spalinowymi oraz z napędem hybrydowym plug‑in. W fabryce będą produkowane również silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe do BMW i7.
Przynajmniej 544 elektrycznych koni
W Europie na rynku pojawi się najpierw wyłącznie elektryczne BMW i7 xDrive60 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,6–18,4 kWh/100 km; emisja CO2: 0 g/km). Samochód będzie napędzany dwoma silnikami elektrycznymi, które wspólnie generują moc 400 kW (544 KM) oraz będzie dysponował licznymi innowacjami, które podwyższą jego zasięg z 590 do 625 kilometrów. Na rynkach amerykańskim, chińskim i w innych wybranych regionach sprzedaży oferowane będą dwa modele z silnikami benzynowymi i technologią mild hybrid 48 V. Na samym szczycie znajduje się BMW 760i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,2 l/100 km; emisja CO2: 255 g/km) z nowym, mocnym silnikiem V8 generującym 400 kW (544 KM). W Europie na wiosnę 2023 roku ofertę silnikową uzupełni 6-cylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy o mocy 220 kW (300 KM) w samochodzie BMW 740d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,9–5,9 l/100 km; emisja CO2: 182–157 g/km).
Prawdopodobnie z początkiem 2023 roku na wielu rynkach pojawią się modele BMW serii 7 z napędem hybrydowym plug-in. Są one wyposażone, jak BMW i7 w technologię BMW eDrive piątej generacji, dzięki której zasięg w trybie elektrycznym zwiększył się do ponad 80 km. W późniejszym czasie wprowadzone zostaną inne warianty modelowe elektrycznego BMW i7, między innymi topowy model BMW i7 M70 xDrive (zużycie energii w cyklu mieszanym: 26,4–21,2 kWh/100 km; emisja CO2: 0 g/km) o mocy 485 kW (660 KM). (Wszystkie dane dotyczące mocy silnika i zużycia energii BMW i7 M70 xDrive są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu wraz z funkcją boost.)
Cyfrowy zespół wyświetlaczy
W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 7 zawiera znacznie mniej przycisków i elementów sterujących. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej cyfryzacji za pomocą zakrzywionego wyświetlacza BMW. W pełni cyfrowy zespół wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowy wygląd ma również kierownica i dźwignia biegów na konsoli środkowej. Swoją premierę ma również nowy element obsługi i stylistyki – panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi.
Ekran kinowy i Amazon
Za wyjątkową rozrywkę dla pasażerów z tyłu odpowiada wysuwany z podsufitki ekran kinowy BMW z wbudowanym Amazon Fire TV. Dzięki ekranowi dotykowemu o przekątnej 31,3 cala i rozdzielczości 8K, systemowi nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins z opcjonalnymi wzmacniaczami w oparciach foteli oraz zintegrowanemu dotykowemu ekranowi sterującemu o przekątnej 5,5 cala (BMW Touch Command) w drzwiach tylnych tylna część kabiny nowego BMW serii 7 zmienia się w prywatne kino na kółkach. Pasażerowie mogą rozkoszować się filmami, grami, muzyką lub pobranymi programami. Amazon Fire TV łączy popularne seriale, sport na żywo i wiadomości w różnorodną rozrywkę. Po raz pierwszy kierowca i pasażer obok mogą korzystać na wyświetlaczu kontrolnym ze streamingu YouTube na żądanie. Szybkie połączenie z siecią w nowym BMW serii 7 zapewnia wbudowany system antenowy z obsługą sieci 5G. Niezależnie od programu rozrywkowego BMW i7 oferuje wyjątkowe doświadczenie dźwięku dzięki BMW IconicSounds Electric. Świat dźwięków silnika w elektrycznych wersjach modelowych zapewniają po raz pierwszy dźwięki opracowane w ramach współpracy BMW Group z Hansem Zimmerem.
Nowy system obsługi
Intuicyjne, multimodalne sterowanie pojazdem, nawigacją, funkcjami informacyjno-rozrywkowymi i komunikacyjnymi, a także korzystanie z usług cyfrowych zapewnia nowy, wielofunkcyjny system BMW iDrive, dostępny w standardzie w nowej siódemce. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8 i jest przystosowany przede wszystkim do interakcji za pomocą obsługi dotykowej i sterowania głosowego. Oprócz zakrzywionego wyświetlacza BMW i panelu interakcji BMW, zawarty w standardzie wyświetlacz BMW Head-Up, jak też opcjonalny system Augmented View, który po raz pierwszy został zamontowany za kierownicą na wyświetlaczu informacyjnym, zapewniają odpowiednie informacje i możliwie najlepszą informację w każdej sytuacji na drodze.
Inteligentny asystent
Tryby My Mode zapewniają spójną koordynację funkcji pojazdu, wskazań i oświetlenia wnętrza. W nowym BMW serii 7 po raz pierwszy dostępne będą także tryby Expressive, Relax oraz opcjonalny tryb kinowy, a prawdopodobnie od wiosny 2023 roku tryb Digital Art. Inteligentny asystent osobisty BMW został wyposażony w dodatkowe możliwości, a w nowym BMW serii 7 występuje pod postacią około 20 różnych symboli. System nawigacyjny BMW Maps w nowym BMW serii 7 oferuje funkcje zoptymalizowanego planowania trasy pod względem ładowania pojazdu.
iPhone jak kluczyk
Za pomocą powierzchni obsługi Touch Command umieszczonych w drzwiach, po raz pierwszy pasażerowie w tylnej części kabiny mogą prowadzić rozmowy telefoniczne za pomocą systemu audio pojazdu. Personal eSIM w nowym BMW serii 7 w pełni integruje pojazd w ekosystemie klienta. Nowa funkcja BMW Digital Key Plus, która wykorzystuje zoptymalizowaną pod kątem bezpieczeństwa technologię ultraszerokopasmową (UWB), zmienia Apple iPhone w pełnowartościowy kluczyk pojazdu.
Źródło: na podstawie BMW