Zmiana nazwy
Maxus, który początkowo działał pod marką brytyjskiego producenta LDV Group, został przejęty przez chińską korporację SAIC Motor w 2010 roku. Model eTerron 9 jest zatem rozwinięciem poprzedniego Maxusa T90EV, który był pierwszym elektrycznym pickupem oferowanym w Europie, w tym także w Polsce, ale jedynie z napędem na tylne koła (RWD).
Nowy eTerron 9 wyposażony jest w dwa silniki elektryczne: przedni o mocy 125 kW (170 KM) oraz tylny o mocy 200 kW (272 KM), co daje łączną moc 325 kW (442 KM). Dzięki temu, samochód ma zdolność holowania przyczep do 3500 kg oraz maksymalną ładowność wynoszącą 620 kg. Auto wyposażone jest w baterię LFP o pojemności 102 kWh, która powinna zapewnić zasięg do 430 km według cyklu WLTP. Ponadto, szybkie ładowanie na stacjach o mocy do 115 kW pozwala na naładowanie baterii od 20% do 80% w około 40 minut.
Ładowanie dwukierunkowe
Maxus eTerron 9 posiada systemem All-Terrain (ATS), który oferuje sześć trybów jazdy, w tym normalny, na błoto czy piasek, co pozwala na optymalizację parametrów jazdy w różnych warunkach terenowych i drogowych. Dodatkowym atutem nowego Maxusa jest dwukierunkowe ładowanie, które pozwala na zasilanie sprzętu zewnętrznego, narzędzi lub urządzeń na miejscu pracy czy w trakcie biwakowania.
Choć cena Maxusa eTerron 9 nie została jeszcze oficjalnie podana, to przewiduje się, że będzie wyższa od T90EV, który na rynku brytyjskim kosztował 49 950 funtów (około 66 300 dolarów) – w Polsce cena to 94 990 PLN (detaliczna netto po dotacji „Mój elektryk” oraz w promocji – Wyprzedaż Rocznika). Zamówienia na nowego Maxusa w Europie ruszą w październiku 2024 roku, a dostawy mają rozpocząć się w styczniu 2025 roku.
OW