Z technologią SDV
W pełni elektryczny i podłączony do sieci Estafette Concept wykorzystuje technologię SDV (Software Defined Vehicle, czyli technologię pojazdów opartych na oprogramowaniu) platformy FlexEVan opracowanej przez Ampere. Elektronika pokładowa SDV, niezbędna dla zwiększania wydajności i rentowności samochodów elektrycznych nowej generacji, umożliwia wzbogacenie samochodów o szereg zaawansowanych funkcji, takich jak aktualizacje w czasie rzeczywistym i przeglądy zapobiegawcze. Jednocześnie przyczynia się do obniżenia kosztów użytkowania o około 30%.
Projekt powstał w oparciu o nową platformę FlexEVan, opracowaną na potrzeby elektrycznych samochodów dostawczych przez spółkę Flexis (której Grupa Renault jest partnerem). Jego założenia techniczne opracowano z uwzględnieniem potrzeb, informacji zwrotnych i opinii użytkowników biznesowych, mając zarazem na uwadze dwa główne cele: bezpieczeństwo kierowców i przewożonych przez nich ładunków oraz oszczędność czasu.
– Estafette Concept jest pierwszym przykładem tego, jak będą wyglądały samochody dostawcze jutra: zaprojektowany specjalnie do jazdy po mieście, kompaktowy, podłączony do sieci i zapewniający w pełni zrównoważone dostawy – powiedział Philippe Divry, dyrektor generalny spółki Flexis SAS.
Wyżej znaczy wygodniej
Mierzący 4,87 m długości i 1,92 m szerokości Estafette Concept jest zbliżony wymiarami do Kangoo L2 (4,91 × 1,86 m). Podobnie jak Kangoo mieści się na standardowym miejscu postojowym (obydwa mają poniżej 5 metrów długości), a jednocześnie jest bardziej zwrotny za sprawą promienia zawracania porównywalnego z Clio (nieco ponad 10 metrów). Estafette Concept jest jednak znacznie wyższy (2,59 m w porównaniu do 1,85 m), przez co kształt jego nadwozia jest zdecydowanie bardziej pionowy. Dzięki temu kierowca może swobodnie i komfortowo przemieszczać się we wnętrzu w pozycji stojącej między kokpitem a przestrzenią ładunkową.