Home Pojazdy Dostawcze Renault Estafette Concept, czyli miejski elektryczny samochód dostawczy ostatniej mili

Renault

Estafette Concept, czyli miejski elektryczny samochód dostawczy ostatniej mili

Renault

Estafette Concept, czyli miejski elektryczny samochód dostawczy ostatniej mili

Projekt powstał w oparciu o nową platformę FlexEVan
Fot. Renault
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Renault przedstawił Estafette Concept  – wizję przyszłych elektrycznych samochodów dostawczych marki i zapowiedź modeli, które będą produkowane przez Flexis, niezależną spółkę założoną przez Grupę Renault, Grupę Volvo i Grupę CMA CGM. Auto jak podkreśla firma, łączy w sobie wymiary Kangoo L2 ze zwrotnością Clio i pojemnością przestrzeni ładunkowej Trafica L1H2.

Z technologią SDV

W pełni elektryczny i podłączony do sieci Estafette Concept wykorzystuje technologię SDV (Software Defined Vehicle, czyli technologię pojazdów opartych na oprogramowaniu) platformy FlexEVan opracowanej przez Ampere. Elektronika pokładowa SDV, niezbędna dla zwiększania wydajności i rentowności samochodów elektrycznych nowej generacji, umożliwia wzbogacenie samochodów o szereg zaawansowanych funkcji, takich jak aktualizacje w czasie rzeczywistym i przeglądy zapobiegawcze. Jednocześnie przyczynia się do obniżenia kosztów użytkowania o około 30%.

Projekt powstał w oparciu o nową platformę FlexEVan, opracowaną na potrzeby elektrycznych samochodów dostawczych przez spółkę Flexis (której Grupa Renault jest partnerem). Jego założenia techniczne opracowano z uwzględnieniem potrzeb, informacji zwrotnych i opinii użytkowników biznesowych, mając zarazem na uwadze dwa główne cele: bezpieczeństwo kierowców i przewożonych przez nich ładunków oraz oszczędność czasu.

Estafette Concept jest pierwszym przykładem tego, jak będą wyglądały samochody dostawcze jutra: zaprojektowany specjalnie do jazdy po mieście, kompaktowy, podłączony do sieci i zapewniający w pełni zrównoważone dostawy – powiedział Philippe Divry, dyrektor generalny spółki Flexis SAS.

Wyżej znaczy wygodniej

Mierzący 4,87 m długości i 1,92 m szerokości Estafette Concept jest zbliżony wymiarami do Kangoo L2 (4,91 × 1,86 m). Podobnie jak Kangoo mieści się na standardowym miejscu postojowym (obydwa mają poniżej 5 metrów długości), a jednocześnie jest bardziej zwrotny za sprawą promienia zawracania porównywalnego z Clio (nieco ponad 10 metrów). Estafette Concept jest jednak znacznie wyższy (2,59 m w porównaniu do 1,85 m), przez co kształt jego nadwozia jest zdecydowanie bardziej pionowy. Dzięki temu kierowca może swobodnie i komfortowo przemieszczać się we wnętrzu w pozycji stojącej między kokpitem a przestrzenią ładunkową.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory